astalacasta skrev 2008-06-29 00:12:29 följande:
Jag tycker att du säger helt rätt, att det är något som man kan göra när man är ensam, för det är något som man gör för sin egen skull och som ingen annan behöver se.Min fantastiska mamma var helt underbar när det gäller att prata om onani, och jag kommer definitivt att försöka efterlikna henne på den punkten. När jag var i mellanstadieåldern så pratade hon om att onani kan vara väldigt bra för att lära känna sin kropp och att det är något som är viktigt för att veta hur man själv funkar, vilket är bra sedan när man vill kunna känna sig trygg med en partner. För mig har det betytt enormt mycket att mamma pratade såpass öppet om onani och sex.
Min mamma pratade inte så öppet om onani. Men jag hade nog velat det... eller att jag skulle fått informationen när jag var äldre från någon annan.
Jag har både stora och små barn hemma, men vet inte hur/vad jag ska göra med stora barnen. Det känns som att jag skulle tränga mig på om jag skulle prata med dem nu (13 snart och 14,5).
Men lilltjejen brukar jag säga till att hon ska pilla på snippan i enskildhet när det sker.