• snysop

*Hur gör ni när ni tvättar underkläder?

Hur gör ni när ni tvättar underkläder? Tvättar ni dem tillsammans med alla andra kläder i 40 grader? Har läst att bakterierna inte dör förrens i 60 grader, men det är väl inte säkert att ALLA ens kläder tåls att tvätta i 60 grader? Undrar därför om ni tvättar underkläderna separat? Om ni gör det - blir det inte väldigt mycket slöseri med el och vatten? (vi bor i villa och betalar allt sånt, så man snålar ju lite) Underkläderna för en vecka fyller ju inte en hel maskin...

Vad är det för kläder som inte tåls att tvätta i 60 grader? På alla instruktionslappar så står det ju 40 grader, både när det gäller vanliga bomullstoppar och annat... (tunna strechjeans - går de att tvätta i 60 grader trots att det på tvättinstruktionerna står 40?)

• Svar på tråden *Hur gör ni när ni tvättar underkläder?
  • shine

Jag tvättar underklaäderna tillsammans med dotterns kläder i 60 grader.

Alla andra kläder kör jag i 40.

• snysop

Tvättar du dem i 60 grader även om det står 40? Gäller typ tunnt stickade koftor, bomullstoppar m.m...

• Jofimiel

Jag tvättar underkläder o handdukar i 60, resten i 40...

• shine

Jag kör alla barnkläder i 60.

• Bissa

Dom åker 60 graders tillsammans med lillens kläder och handdukar, lakan mm. Är aldrig svårt att fylla sån maskin, svårare med ljus 40 som vi knappt har nåt i.

• shine

glömde... + underkläderna.....

• shine

Även om det står 40. Vill ha riktigt rent och frächt =)

• Bissa

Tycker ofta kläderna är undermärkta nu för tiden. 100 bomull ska ju klara 60, visst!!

• snysop

Vad är det som inte går att köras i 60? Har ju inga barn ännu...

• snysop

Men sånt som innehåller elastan eller något sådant? Stretch och sånt? "Smälter" inte "resåren"? Fast, 60 grader är ju inte sååååå varmt...

Svar på tråden *Hur gör ni när ni tvättar underkläder?