• Fiffis

Hur få bort röktlukt?

Har fått soffor från en avliden släkting som rökte ganska så friskt inne, nu ska jag försöka få bort röklukten ur skinnsofforna men lyckas inte, har tvättat av hela soffan med ättika men det hjälpte inte. Finns det nåt annat sätt?

***030519***040819***070611***
  • Svar på tråden Hur få bort röktlukt?
  • Olw

Jag har fått en lampa som är av porslin,har tvättat den med ajax ett antal gånger men den stinker ändå rök...
    Så jag puffar på den här tråden och hoppas att någon har svar

• Fiffis

Tack, känns lite som om att vi får skicka dom om vi inte får bort lukten för jag mår illa utav den!

• Fiffis

puffar upp igen

• Majora

nikotin är ytterst fett, därav sätter det sig ganska bra med... hmm... risken är att du aldrig får bort det, det är mest troligt men fettlösare av någon form och sen fetta in skinnet på nytt, upprepa ett antal ggr.

• Fiffis
    Olw skrev 2008-06-24 14:48:49 följande:
    Jag har fått en lampa som är av porslin,har tvättat den med ajax ett antal gånger men den stinker ändå rök...Så jag puffar på den här tråden och hoppas att någon har svar
    Jag har hittat nåt nu på nätet som jag ska åka och köpa och prova kolla in på www.luktfritt.nu/Aterforsaljare.htm
  • Olw

Skriv gärna när du testat,och berätta

• RME

Jag har samma problem fast med en sekritär som jag har ärvt. Den stinker rök, jag har provat allt möjligt och nu har jag haft den i ca 5 år och den luktar fortfarande.. det värsta är om torkar med fuktig trasa då luktar det ännu mer..

• Majora

yocoair fungerar inte. 3 sådanna sprayflaskor och lukten går inte bort tyvärr...

Svar på tråden Hur få bort röktlukt?