• PiaMaria

Hål i läppen, fler som har haft barn som skadat sig så?

Min dotter ramlade när hon gick uppför trappen, slog i munnen så hon bet med sin hörntand i sin underläpp. Stort blödflöde som det blir när man slår i munnen och sen blev det enligt min mening ett stort jack på insidan av underläppen.

ca 1 cm långt och några millimeter brett. Kanterna ligger inte bredvid varandra utan man kan typ lägga i en mindre ärta där i. Det är hål på utsidan utan bara på insidan.

Det slutade relativt tidigt att blöda, men hon e ju svullen och blå.

Har pratat med sjukvårdsupplysningen,men dom tyckte inte att vi skulle åka in. men hur f*n ska det där kunna läka ihop när inte kanterna ligger emot varandra. Så fort hon gapar så öppnar sig ju såret. Annars ligger det rätt tätt när hon har väldigt sluten mun.

Några fler som har haft sånna skador och som verkligen har sett att det läker bra ihop.

Jag vet att dom gärna inte syr i munnen....men ändå.....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-24 18:21
    Det ska stå INTE hål på utsidan, BARA på insidan.

• Svar på tråden Hål i läppen, fler som har haft barn som skadat sig så?
  • Teskedsmamman

Det läker, jag lovar. När svullnaden lägger sig så stänger sig såret, även om ni åker in så blir ni hemskickade, de syr helst inte i munnen...

Min son gjorde en liknande manöver i maj förra året, välte med en stol och körde framtänderna i överläppen, blev ett jättedjupt jack och ena tanden lossnade. Vi var in till akuten men de skickade hem oss igen, idag syns det knappt...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • PiaMaria

känns bara så omöjligt att det ska kunna läka när det e öppet lixom....

• Åsa med 3

Min son bet rakt igenom läppen vid ett fall, det var helt öppet så att man såg igenom läppen in till tänderna. Det läkte jättefint alldeles av sig själv. Kvar finns bara ett pytte ärr som minne från fallet.

Mamma till Mathilda 11år, Anton 6 år & Johannes född 080417
  • Tofslans matte

Jag har slagit tänderna genom underläppen som tolvåring men de sydde/tejpade (minns inte exakt vad de gjorde) såret på insidan. (det var på 80-talet)

Idag syns det ingenting förutom då jag ler stort,då blir det som en vit fläck/kula inne i underläppen där såret var.

Min son slog upp ögonbrynet,sydde med 4 stygn och sen slog han upp det igen så stygnen föll (max otur) och det gick inte att sy på nytt.Han gick med en stor krater i ögonbrynet,det var ett öppet sår,och det såg fruktansvärt ut.Jag var säker på att han skulle få öknamnet Ögonbrynet då han blev äldre.

Men det läkte jättefint ihop fast det var en centimeter djup och 3 centimeter lång krater och idag har han ett streck igenom ögonbrynet bara.

Så det blir oftast bra fastän det ser förfärligt ut!

En bekants lilla dotter slog också tänderna genom läppen så den var itudelad,3-4 mm djup spricka-såg förfärligt ut- men de gjorde ingenting åt det och då jag sist såg henne var läppen hur fin som helst,man såg inte att den varit delad (det var cirka 3-4 veckor sen hon slog sej).

• PiaMaria

ALLA säger att det blir bra så jag får lita på det, men ack så jobbigt när ens barn slår sej.

• Teskedsmamman
    PiaMaria skrev 2008-06-24 19:50:33 följande:
    ALLA säger att det blir bra så jag får lita på det, men ack så jobbigt när ens barn slår sej.
    Det är skitjobbigt!!

Kolla i mitt galleri i starka bilder, där finns en bild på sonen som jag tog när vi var på väg till akuten...
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
Svar på tråden Hål i läppen, fler som har haft barn som skadat sig så?