• Anonym (ärlig?)

Fått för mycket lön från jobbet?

Finns det någon här som fått en för stor utbetalning från jobbet? T ex att du skulle fått 14 000 men nu fått 24000? Vet att man ska ringa och säga till men ni som missat eller inte gjort det, hur länge dröjde det innan de ringde och påpekade att du fått för mycket och ska betala tillbaka?

• Svar på tråden Fått för mycket lön från jobbet?
  • pergotezzie

har du kollat specen så du inte fått semestertillägg eller nåt. fick min man nu.....på denna lönen...

• Michisen

Min sambo fick för mycket i tre månader utan att han reflekterade över det. (Han bytte skift och jobbade inte längre natt, men lönekontoret betalade ut natt-OB varje månad.)

När de kom på det ville de först att hela den summan skulle dras från nästa lön, men istället fick han "betala av" genom löneavdrag i tre månader istället.

• Anonym (oärlig)

Jag tror att risken är stor att arbetsgivaren upptäcker att du fått för mycket.
    Jag var anställd i landstinget mellan 1996-1999.Jag fick för mycket i lön ca 6-7 ggr.Handlade om mellan 600-2000 kr varje gång.Jobbade dagtid men hade av någon anledning fått ob-tillägg felaktigt.Jag chansade och behöll pengarna.Ingen krävde att jag skulle betala tillbaka.
    Idag hade jag inte agerat så.

• Anonym (ärlig?)

Är inte sem tillägg, men ska nog ringa imorgon och kolla.

• Anonym

Han har säkerligen fått in två löner, dvs någon annans lön också det har hänt min sambo.
    Han fick föra över det som inte tillhörde honom direkt.  

Svar på tråden Fått för mycket lön från jobbet?