• Zeraphia

Rengkläder - vilka är bäst?

Hejsan!

Nu är det dags att köpa nya regnkläder till barnen och vi har nästintill bestämt oss för att köpa didriksons ruskeman eller slaskeman. Är det någon som vet ifall det är några skillnader mellan dessa set? Finns det regnkläder som är bättre? Vilka kan just du rekomendera, och varför?

På Vi föräldrars hemsida finns ett test från -07, är det någon som har kod så att man kan komma åt det?

Hälsningar, Emma

• Svar på tråden Rengkläder - vilka är bäst?
  • Mellisen

H&M har bra och prisvärda regnkläder. Mjuka och sköna och lätta att ta på.

Ella MELINA 2007-02-03 MÅNS Love 2008-05-19
  • Ippesmamma

Viktigt att tänka på är att regnbyxorna är ganska vida i benen. På hösten och vintern vill man ibland ha regnbyxorna på vinteroverallen när det är väldigt geggigt (min dotter hade dem på nästan hela vintern på dagis då det var mest gegg och ingen snö). Vi har haft Didrikssonbyxor oxå men de var betydling smalare.

Min erfarenhet är att didriksson är lite smalare i benen. Vi har provat några och funnit att Lindex byxor funkar bäst. Däremot är Didriksson regnjacka vår favorit. Den har tryckknappar och resår i midja och armar vilket är bra. Vissa har dragkedja på regnjackan men det är hopplöst när det kommer smuts och grus i dragkedjan (svårt att öppna och stänga).

Huvan på regnjackan är ingen hitt. Barnen ser dåligt och det är lätt att fastna i saker. Sydväst är bra och där är faktiskt ABEKO bäst. Didriksson har alldeles för "grund" huvuddel.

Det här är ju naturligtvis bara min egen erfarenhet, någon annan kanske tycker tvärt om...

• Zeraphia

Tack för era svar! Någon mer som vill dela med sig av sina erfarenheter?

• Zeraphia

OJOJOJ!

Givetvis ska det stå "Regnkläder" i rubriken, det gick alltså inte så väldigt bra att skriva med ett skrikande barn på armen som jag trodde!

Svar på tråden Rengkläder - vilka är bäst?