• finskaflikkan

ni som har/haft urinvägsinfektion, vad för...

antibiotika fick ni äta??
    Min heter Amoxicillin tror jag.. Känner mig konstig av den, e fruktansvärt trött, hängig, tung i hela kroppen, orkeslös, svag... Ja ni förstår nog va jag menar..
    Kan ju va gravven som gör att jag känner så.. Men när ni behandlats för UVI har ni oxå känt er orkeslösa o slöa då?? Tacksam för svar... Glad

• Svar på tråden ni som har/haft urinvägsinfektion, vad för...
  • finskaflikkan

varför kan ingen svara... nån måste väl haft UVI o ätit penicillin/antibiotika? Hur vart ni o må under tiden då åt kuren??

• fr Svår

man blir som du beskriver av all sorts penicillin!
    även om man inte är gravid...
    det blir liksom dubbelt upp nu...;)
    vila på bara...

• Dinosaurien

Jag fick Furadantin och jag mådde inte dåligt av min UVI innan den hittades heller och jag mådde bara bra när jag tog kuren. Har väl egentligen aldrig hört att man skulle bli orkeslös och slö av att äta antibiotika, snarast borde du ju bli piggare och piggare tycker jag. Ring BM kanske?

• fr Svår
    Dinosaurien skrev 2008-06-25 08:54:20 följande:
    Jag fick Furadantin och jag mådde inte dåligt av min UVI innan den hittades heller och jag mådde bara bra när jag tog kuren. Har väl egentligen aldrig hört att man skulle bli orkeslös och slö av att äta antibiotika, snarast borde du ju bli piggare och piggare tycker jag. Ring BM kanske?
    det är nästan den absolut vanligaste biverkningen av penicillin - trötthet!
    jobbar dessutom i sjukvården...
  • voice

Hej! Amoxicillin är ett kraftigt bredspektrum penicillin, inte helt vanligt vid UVI som förstahandspreparat. Säkert därför du känner dig trött, hela kroppen påverkas. Men visst blir man trött av en infektion också. Furadantin som nån nämde, slår tex enbart på urinvägarna, så därför blir man inte direkt påverkad med trötthet på det sättet. Jag fick först Furadantin men det hjälpte inte, blev bara sämre tex med feber o jätteont. Fick Cefadroxil sen. Furadantin tar inte GBS. Upptäcker de GBS vid en odling och man fått en Furadantin- kur så kan man lägga till vanligt Kåvepenin (smalspektrum penicillin). Ja, låter ju som en läkare, men det är jag inte, bara haft en del UVI, så
    Amoxicillinet tar säkert din infektion, så försök bara vila o se till så att de gör en ny odling efter 10 dagar (det är rutin om man är gravid så du är inte "besvärlig"). Blir du hemskt dålig i magen så hör med läkaren. Krya på dig!

• finskaflikkan

Tack så jättemkt för alla svar!!! =) Låter rätt så logiskt de du säger voice.. Tack!!
    Ha det bra!!

• Dinosaurien

Jobbar också inom sjukvården...

Man brukar inte bli så där trött av en penicillinkur, snarast av infektionen i sig då men det ska ju bli bättre och bättre! Inte ska man bli utslagen av en penicillinkur!

Voice: Jag fick Furadantin mot GBS och det tror jag är en vanlig antibiotika mot GBS så jag tror nog att den tar GBS. Många med långdragna GBS-problem står på långtidsprofylax med just Furadantin.

• fr Svår
    Dinosaurien skrev 2008-06-25 09:58:26 följande:
    Jobbar också inom sjukvården...Man brukar inte bli så där trött av en penicillinkur, snarast av infektionen i sig då men det ska ju bli bättre och bättre! Inte ska man bli utslagen av en penicillinkur!Voice: Jag fick Furadantin mot GBS och det tror jag är en vanlig antibiotika mot GBS så jag tror nog att den tar GBS. Många med långdragna GBS-problem står på långtidsprofylax med just Furadantin.
    konstigt...måste vara ett  lokalt symtom då...
Svar på tråden ni som har/haft urinvägsinfektion, vad för...