Någon som har novellen "Berg som vita elefanter"?
Som är skriven av Ernest Hemingway eller som har listat ut vad det är för något som mannen och kvinnan egentligen diskuterar?
Som är skriven av Ernest Hemingway eller som har listat ut vad det är för något som mannen och kvinnan egentligen diskuterar?
Det är en tolkningsfråga. Det spelar ingen roll hur din tolkning ser ut, så länge du kan motivera den.
Jag rekommenderar dig att utgå ifrån dig själv i stället för att ta reda på hur någon annan tolkade novellen.
ja men har du den eller?
Jag har den på jobbet och säger också att det är en tolkningsfråga. Det finns nog inget rätt eller fel svar, utan underbygg din tolkning med exempel ur texten, så går det nog bra.
Nej, det tror jag inte. Jobbar inte förrän i januari och har ingen scanner hemma. Den finns säkert på biblioteket. Du får bege dig dit helt enkelt.
Googla och se om du hittar den på svenska på nätet. Jag har dock för mig att jag själv läste den på engelska med tolkning, ifrån en jättebra engelsk sida på nätet, men jag minns inte adressen. Engelska sajter brukar dock ha jättebra generösa litteraturanalyser!!
Man får tolka hur man vill, men det är alltid bra att man sätter in det hela i sin tid och har med en kulturell aspekt. Och jag tycker ju att aborttolkningen som många litteraturvetare har gjort känns så "rätt" och då ska man givetvis ha med det!
abort