• väntar i Kina kön

Ont i huvudet på vänster sida(migrän?)

Jag har haft migrän i flera år. Nu den senaste tiden så har jag ofta huvundvärk på vänster sida och det är inte riktigt samma värk som vid migrän. Har börjat få lite ont kring ögat samtidigt.

Kan det vara en annan sort av migrän? Har hört att vissa kan få problem med ögonen ochså. Mår även lite illa. Gör ondare när jag böjer mig.

Vid mina vanliga anfall så blir jag sängliggande och spyr och har sådan huvudvärk så det går inte att förklara. Pulserar i huvudet och dunkar men det är inte samma nu.

Hur har ni när ni har migrän?

• Svar på tråden Ont i huvudet på vänster sida(migrän?)
  • xenaa

låter som migrän.
    Min migrän är på högersidan och då påverkas mitt högra öga. ser suddigt. plus att i huvudet känns det som en boll som dinglar fram o tillbax om man rör huvudet.
    as jobbigt

♥LEO♥
  • xenaa

Mår även illa men kräks inte. får ligga stilla stilla. mörkt. iknte så lätt när mantar hand om en hyper unge på 1år

♥LEO♥
  • soderblondie

Låter precis som mina migränanfall. Mina är dock på höger sida. Kan liksom kännas som man vill ta en sked och gröpa ur högra öga (äckligt, jag vet), medans vänstra sidan kan kännas relativt opåverkad.

Tar du ngn medicin? Måste säga att livet blev betydligt enklare då jag fick Imigran nässpray. Hjälper 8 utav 10 gånger.

Annat "botemedel" är att bli gravid:) Har inte haft ett enda anfall de senaste 7 månaderna:)

• väntar i Kina kön

Jag har aldrig tidigare haft problem med ögonen utan bankande huvudvärk och kräkningar. Nu har jag inte så jätte ont i huvudet som jag brukar ha utan som en annorlundare värk och nu även i ögat. Kanske migränen har blivit förändrat så jag även får problem med ögonen. Finns det någonting man kan ta varje dag som förebyggande. Använder nu tabletterna mot migrän som smälter i munnen men det hjälper inte nu. Känns som att det är en punkt på vänster sida som värker mer. Svårt att förklara

• glasbubblan

Hittade i nån läkarbok att det finns något som kallas för "Hortons huvudvärk" och att den sitter runt ögat.

Fast å andra sidan har jag haft diagnostiserad migrän då och då sen jag var barn och den värken har ALLTID suttit runt, eller snarare bakom, mitt vänstra öga.

• CarroJohan

Jag hade ungefär som du fast det var från tinning till tinning, allstå över hela pannan och det gjorde ondare när man böjde sig fram.
    Jag gick till läkaren som trodde att det var bihåleinflammation. fick en receptbelagd nässpray "Nasonex". Den gjorde susen!!!! Efter 4-5 dar kändes det mycket bättre!!
    Prata med din läkare.

Svar på tråden Ont i huvudet på vänster sida(migrän?)