• Lilla V

Tandblekning?

Har funderat på ett bleka tänderna. Känner mig lite smådeppig över att de blivit så gulgröna med åren...hehe
    Såg just en annons på FL o tänkte detta e meningen :)
    Men jag e rädd att det ska skada tänderna på nåt sätt. Hur funkar det egentligen? Skadas inte emaljen? Man får ju aldrig veta vad som eg händer med emaljen...
    Jag har lite dålig tandkvalitet med många hål så jag e lite rädd om tänderna....
    Men om det nu stämmer som de säger så ska det ju inte skada. Frågade tandläkarn om det e farligt att bleka tänderna. Han svarade bara # inte farligare än att bleka håret.höhöhö"
    Blev inte så mkt klokare.

• Svar på tråden Tandblekning?
  • JolinesMamma

www.tandblekning.se finns mycket info. Jag vill också bleka tänderna och skrev just ett inlägg där jag undrar vad det kan kosta. Hoppas på svar.

• Lilla V

Hej, ska kolla länken! Jag undrar främst om det verkligen inte skadar emaljen, så man får mer karies. Jag har nämligen lite dåliga tänder som jag har. Såg en annaons på FL där det var ett billigt erbjudande, men det fanns också uppgifter om vad det kostar hos tandläkarn. Här e länken http://www.tandblekning.com/#

• Lilla V

En sak man också undrar är om det verkligen e nån skillnad om man gör det hos tandläkarn, eller om det e själva verket e samma ämnen i blekgelen. Bara det att tanläkare såklart alltid säger att det e bäst hos dem så de ska tjäna pengar, skulle vilja veta det. För det skiljer ju väldigt mkt i pris.

• Lilla V

Verkar som det är tillverkaren av "zoom" som står bakom hemsidan, en maskin som finns hos tandläkare. Självklart säger de att den e bäst...hm, skulle vilja ha en opartisk person här.

• saga

Emaljen blir uppluckrad första dygnen efter blekning och man ska undvika färgad mat. Har man tandborstskador, kan de ge ilningar första tiden. Detta kan man förebygga genom att ta extra fluor. Att kariesrisken skulle bli större har jag aldrig hört.

• humma

Jag har blekt mina tänder och det har funkat superbra! Jag fick inga problem med ilningar eller mer känslig för karies. Inte än iaf.
    Gjorde skena hos tandläkaren och bleker ca var 18 månad. Det absolut bästa blir när man bleker och sedan går till tandhygienisten och polerar tänderna efter. Toppensmile!
    Klart värt varje krona, jag gick till folktandvården och det kostade 1500 Sek första gången, sedan köper jag blekmedel och det kostar 300 Sek.

Svar på tråden Tandblekning?