Se och göra i Halmstad?
nån som har tipps för en barnfamilj i Halmstad? ska på på hotell amadeus så mycket vet vi nån som vet om det är bra? tacksamm för alla tipps.
nån som har tipps för en barnfamilj i Halmstad? ska på på hotell amadeus så mycket vet vi nån som vet om det är bra? tacksamm för alla tipps.
Äventyrslandet är ett familjeställe med tivoli och badland.
är det bra? värt besök,barnen är 6 och 2 år snart.
Äventyrslandet tycker jag är helt värdelöst. Det finns lite karuseller, litet vattenland och sen en massa miniatyrer där. Inte värt priset (runt 200 per skalle tror jag).
Det finns en stadsbondgård som heter Olofstorp, den ligger i Fyllinge, i närheten av Eurostop. Där får barnen klappa olika djur, finns även möjlighet till ridning bland annat. Är gratis.
Nere på Östra stranden finns det en väldigt fin badstrand och minigolfbanor.
Tropikcenter som någon annan skrev om är kul.
Fråga om det är något du ville veta, växte upp i Halmstad.
äventyrsland funderade vi på men det kanske inte är värt det då,lär dyrt. bondgården lät intressant.
ska på på hotellet amadeus,nån som vet om det är bra?
Tack för tippsen
Amadeus är bra. Svärföräldrarna bor alltid där när de är på besök och de är nöjda med hotellet.
Äventyrslandet har iofs familjerabatter och barn under 1 m går in gratis. Kan ju kolla in hemsidan. www.aventyrslandet.se
Mina barn älskar Äventyrslandet men så är har de ju dille på dinosaurier (stor dinopark)också. ;)
Ska själv dit på semestern, tredje året i rad.
Tropikcenter samt Olofstorp rekommenderar jag med, skoj för barn som vuxen.
Sedan finns Busfabriken också förstås. www.busfabriken.se
Det finns medelstidsbyn oxå. Paddanbåtarna kör här med.
Sen är stränderna runt stan jättefina (inte bara tylösand)
Men deär väldigt fint i Tylösand med äventyrsgolf & klippbad, finns även fina grillplatser.