Sätter sig upp i sömnen 10000 ggr varje natt
Hej!
Min lille pojke, snart 11 månader, har under de senaste 3-4 veckorna haft en ovana att sätta sig upp i sängen. Han gör det vid läggdags och jag låter honom göra det några gånger och sedan håller jag homom lätt på plats så han somnar....Det känns taskigt men han behöver sova och somnar snabbt MEN problemt är att han vaknar flera gånger varje natt av att han snurrat runt på mage och sedan rullat upp och satt sig...Han kan inte lägga sig ner själv igen och han sitter där och gråter, halvt sovande tror jag!!
Varje natt går vi alltså upp och lägger ner honom igen och han somanr oftast om snabbt MEN jag börjar bli SUPERTRÖTT av alla brutna nätter. Det är nästan värre än när han var en liten baby och ammades natten igenom....
Har ju läst gamla trådar där babyn vill sitta/stå upp och liksom träna på denna nya kunskap MEN har inte läst att det sker natten igenom utan mer vid insomnadet...
Några tips? Jag tror om jag låter honom gråta mer, att han blir mer vaken och därmed svårare att somna om....Kan jag lära honom hur man lägger sig ner igen????