• Anonym (anonym)

Pappa till vår son dricker i princip varje dag men blir inte full så ofta, är han alkoholist?

Jag är orolig.
    Flaskan åker fram så fort det kommer gäster eller han/vi är och hälsar på hans polare.
    På kvällen blir det nån öl (stark) eller en whisky...
    Kalas och fest blir det ganska mycket sprit osv men han blir inte dirrekt full så ofta...
    Jag är orolig och arg eftersom jag inte vill att vårt barn ska växa upp i denna "miljö".
    (Alkoholintaget har ökat sedan jag blev gravid nu är sonen 9 månader)
    jag har försökt prata med honom flera gånger men det hjälper bara nån vecka...

Jag blir orolig och sur och då blir det problem på fler håll, typ sexliv finns knappt, dålig stämning osv.

• Svar på tråden Pappa till vår son dricker i princip varje dag men blir inte full så ofta, är han alkoholist?
  • junibarn76

Om han inte redan är det så ligger han helt klart i riskzonen. Tyvärr...

Mamma till världens vackraste Elvira 12/10-07
  • Anonym

japp!!!
    jag tycker helt ärligt att om man dricker så ofta så e man alkolist..

• studentbruttan29

ja gud ja..googla på alhoholisttest (alltså test man kan göra för att se om man är alkoholist / ligger i riskzonen)

• Michisen

Kan han inte låta bli alkoholen längre än en vecka så ligger han klart ute i den röda zonen.

• Anonym (M)

Håller med om att han verkar ha problem om han inte kan låta bli att dricka.

Men om man ska hårddra det. T.ex. Frankrike; är nästan alla fransmän alkolister då de dricker vin till maten dagligen..?

• originalgutegirldenförsta
    Anonym (anonym) skrev 2008-06-25 10:46:06 följande:
    Jag är orolig.Flaskan åker fram så fort det kommer gäster eller han/vi är och hälsar på hans polare.På kvällen blir det nån öl (stark) eller en whisky...Kalas och fest blir det ganska mycket sprit osv men han blir inte dirrekt full så ofta...Jag är orolig och arg eftersom jag inte vill att vårt barn ska växa upp i denna "miljö". (Alkoholintaget har ökat sedan jag blev gravid nu är sonen 9 månader) jag har försökt prata med honom flera gånger men det hjälper bara nån vecka...Jag blir orolig och sur och då blir det problem på fler håll, typ sexliv finns knappt, dålig stämning osv.
    En liten tumregel: Om omgivningen (du ) upplever att det är ett problem, så det ett problem.
    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • Anonym (anonym)

I början tyckte jag att det inte var så illa, han drack för dom andra drack tänkte jag, men det är ju så ofta!

• bäbismage

Dricker han varje dag och har svårt att hålla sig borta från spriten såär han alkolist. En alkolist behöver inte bli full, bara den får i sig alkoholen. Tyvärr..

• Xtina82
    Tyvärr måste du nog inse att han ÄR alkoholist...det kommer att öka tro mig...själv haft det som DIG...och det är inte lönt att du tjatar och så på honom, för troligen blir det bara värre.
    Han kommer bara sluta OM han själv VILL sluta och inser att han har ett problem med alkoholen.
    Jag anser att alkoholen är en av de VÄRSTA drogerna!!!

Har du suttit ner och pratat med honom om detta??
    Vad säger han?
    Vad tycker han?

Läget är så att antingen accepterar man att han lider av beroendesjukdomen,
    eller så lämnar du honom!

Hårt men sant....du har bara de alternativen!

Lycka till!!
    Mamma Till Två Underbara Prinsessor
Svar på tråden Pappa till vår son dricker i princip varje dag men blir inte full så ofta, är han alkoholist?