Hur länge tappade ni hår efter graviditet?
Ca 3 månader efter att min son föddes började jag tappa massa hår. Vet att detta är väldigt vanligt, nu till frågan:
Hur länge höll ni på att "fälla" så här mycket?
Ca 3 månader efter att min son föddes började jag tappa massa hår. Vet att detta är väldigt vanligt, nu till frågan:
Hur länge höll ni på att "fälla" så här mycket?
Ingen som kan svara eller förstår ni inte vad jag menar?
Det är svårt att tro att det finns hår kvar på mitt huvud. Jag tappar hår som en tok och inte blir det bättre av att dottern nu gillar att ta ett stadigt tag om min lilla kalufs och dra till! Har tappat hår sen hon var 2 mån och idag är hon 4mån 3veckor.
Jag tappar fortfarande mycket hår och min tjej är 5 och 1/2 månad.
Jag märker ingen skillnad på att tappa hår före, under och efter graviditeten.
jag tappade upp till ett år efter födslen.
Jag hade tappat ungefär hälften (såg det på utväxten när det kom tillbaka)
Ät Nässlor Typ soppa och nässelsmör..Det är bra och kanske minskar ner lite..
Jag började tappa hår när dottern var ca 3 mån... nu är hon 5,5 månad å jag tappar jättemycket fortfarande... undrar hur mkt de finns att tappa... borde nästan va flintis vid det här laget med tanke på mängden som släppt
Min dotter e 7 1/2 månad. Jag tappar massvis varje dag. Blir snart tokig!!
Jag började tappa då jag slutade amma,när sonen va 4 mån.. nu tappar jag iof inget och inte gjort det senaste 2 mån..kan iof bero på att jag är gravid igen..
Under graviditeten så tappar man inget hår, därför faller det av sen ca 3-4 mån efter förlossningen (är vanligast enligt min frissör), så man tappar bara det man egentligen skulle ha tappat under 9, nästan 10 månader.. å det känns ju som hur mkt som helst.. Jag är blond å har en svart vardagsrums matta..hehe Gissa om jag låg på knä å dammsög den var å varannan dag..hehe
Det började när sonen var 3 månader och höll på säkert i 3 månader. Nu när han är 8 månader så tappar jag inte hår i sådana mängder längre iaf.
Nu när tjejen är 9 månader tycker jag att det har börjat återgå till som det var innan graviditeten...
Efter alla 3 graviditeterna har jag börjat att tappa vid ca 3 månader och hållt på till ca 6 månader. Värst var det med Z. han helammade jag, C. delammade jag och tvillingarna hade jag slutat vid ca 4 månaders ålder. C. var inte så farligt mycke som med Z men mer än tvillingarna. Om det har ihop med amningen vet jag inte men det verkar vara så på mig iaf.
Här rasar håret fortfarande, och sonen är 7 månader... Blir nästan stopp i avloppet varje gång jag tvättar håret
...ja det rasar för mig med. Har en son på 7 mån. Suck...hoppas det avtar snart
läste någonstans att det är pga hormonomställningarna i kroppen och att det fortsätter så länge man ammar, själv täpper jag igen avloppen när jag duschar.
Jag har också börjat tappa hår sedan ett par veckor tillbaka... Sonen blir tre månader på fredag. Det ser extra hemskt ut när man har långt hår! Trots att det inte är så många hårstrån så ser det ju ut som att man tappar hur mycket som helst! O när det nu faktiskt ÄR många hårtsrån så ser det ju groteskt ut! Haha!
Tappar mycket hår än och dottern är 6 månader och 1 vecka drygt..
började tappa hår när dottern var ca 4 månader..hon är nu 5 ,månader och jag hoppas att det snart tar slut,.,,blir ju bara tunnare o tunnare.
Jag tappar fortfarande massor med hår och min dotter är 9 månader nu, har blivit så tunnhårig :(
Min är 8 mån snart och nu har det börjat avta lite. Tappade mängder från att hon var 3 mån fram till för någon vecka sedan.
Har tappat massor av hår sen dottern var ca 3 månader. Tycker att det börjar ge sig nu, hon är 7 månader. Tur man hade tjockt hår från början.