• Anonym (varulv)

Hår i ansiktet?

Hej tjejer

Vad använder ni för att ta bort oönskat hår i ansiktet och på halsen? Jag har fått en ökad behåring efter att jag fått barn och sysselsätter mig nu dagligen med att noppa och vaxa (ex "polisonger" långt ner på halsen" eack!!).

Jag är inte hysterisk med detta, men grova svarta strån kan jag klara mig utan.

Vad tycker ni fungerar bäst?

• Svar på tråden Hår i ansiktet?
  • Anonym

Vet inte..jag plockar m pincett, har funderat på vax till hakan men inte vågat mig på det än. Raka ska man nog inte ge sig på dock.

• Anonym (varulv)

Men det tar ju så lång tid med pincett, tycker du inte det? Jag håller på att bli tokig av allt plockande. Har du någon kräm el liknande som hjälper mot smärtan? Nedanför "polisongerna" på halsen gör det ju skitont!!

• Anonym (Hyvel)

Jag rakar bort sk*ten, ska ju endå duscha en gång om dagen så då tar jag rakhyven och tar bort då med den.
    Å jag kan säga att jag verken har fått mer,grövre eller snabbare hårväxt av det.

• Anonym (Wolverine)

Jag har också en massa ljusa, luddiga fjun nedanför polisongerna ochg framemot kinderna. De sträcker sig ungefär ner till käklinjen. Provade vaxa, men inget följde med och jag tyckte att det var ett helsike att få bort de kladdiga vaxresterna. Med pincett är det ett evighetsjobb känns det som, och (jag vet att det låter fånigt) det känns så manligt att raka bort dem. Ingen annan än jag verkar lägga märke till fjunen, men jag stör mig på dem så in i vassen, för de är så många att jag snudd på känner mig invaderad av främmande makter...

Jag antar att det finns bättre och sämre vaxmärken, kanske någon annan varulv kan rekommendera något?

• Anonym (varulv)

Ja, jag har ju inte direkt ljusa, luddiga fjun.... Istället grova svarta strån... inte så sexigt...

• Jiji

har också massa fjun, de är ljusa men på sommaren blir de vita och hur snyggt är det.. Brukar ta bort dom med pincetten :)

• Anonym

jag köpte nåt vax från veet som är färdiga små stripes till ansiktet, brukar ta bort fjunmustachen och det funkar hyfsat.

• Anonym (Wolverine)
    Anonym (varulv) skrev 2008-06-25 13:00:26 följande:
    Ja, jag har ju inte direkt ljusa, luddiga fjun.... Istället grova svarta strån... inte så sexigt...
    Nä, det låter inte så roligt, med tanke på att jag sitter här och beklagar mig över jätteljusa, tunna strån, så antar jag att jag får säga att naturen varit "god" mot mig ur den synvinkeln.

Och om du Gud läser det här så vill jag bara påpeka att jag hellre fått håriga ben än att leva med Wolverine-kinder.
  • Anonym (varulv)

Jag kör med veet... Funkar sådär, tycker jag nog..

• Anonym (Wolverine)

Apropå irriterande hårväxt; som jag skrev tidigare är jag ju ganska ljus och "begåvad" med tunna strån på kroppen (kalufsen är däremot en veritabel djungel). På benen syns stråna knappt och det gör de kanske inte på armarna heller, men där lägger jag ju själv märke till dem. På de flesta verkar armstråna ligga snyggt, prydligt och slätt efter underarmarna. Inte mina. De jäklarna tycks leva i något slags hårstråsanarki och spretar åt alla möjliga håll, ungefär som om ni tänker er konstant gåshud fast utan själva knottrorna som blir när man fryser. Ibland blir jag less och tar bort dem med Silky Mitts, men de återvänder i samma anarkistiska anda. Är det bara jag som fått armhår med självfall (på huvudet är jag spikrak)..?

(snacka om I-landsproblem... )

• Anonym

haha! jag har också superfjuniga armar och håren står åt alla håll! försöker frenetiskt borsta ner dom med handen men det går inte

• Anonym (varulv)

Ja, man ska väl inte klaga...

Jag har ju sluppit flera andra åkommor som man kan drabbas av efter graviditet! Men man är ju en aning fåfäng och då störs man av detta...

• Anonym (Wolverine)
    Anonym skrev 2008-06-25 13:28:37 följande:
    haha! jag har också superfjuniga armar och håren står åt alla håll! försöker frenetiskt borsta ner dom med handen men det går inte
    Ja, och så försöker jag platta till dem med hudlotionen när jag smörjer in mig, men efter en kvart vrålar de "Viva la revolucion!" och så är oredan ett faktum igen. *Grrr*
  • Jiji

mina armhår är ljusa så de syns inte.. Men för nåt år sen märkte jag att fan va långa dom var! Jag frös och hade ståpäls på armarna, flera centimeter var dom ju! Herregud, fick en smärre chock :) Så jag tog fram saxen och klippte ner dom till 1 cm.

Svar på tråden Hår i ansiktet?