• Rispan

    torr,sprucken,ickekänsel knöl på foten! :/

    ja som rubriken lyder.
    på foten har vi alla en knöl, vid sidan upp mot benet..ja ni fattar..men PÅ den har jag en stor fläck som buktar ut, är MYCKET torr, så torr att man kan riva av stora skinnbitar, har inte heller någon känsel där. kan alltså sitta o pilla o riva hur mkt som helst o sen märka att jag rivit av stora skinnköttklumpar som ös blöder UTAN att ha kännt det minsta lilla!! ibland är knölen svullen...när jag sitter med benen ikors känns det som jag har en stor tennisboll vid foten..konstig känsla då knölen inte är mer än 2cm bred och 4cm lång..ungefär.

    detta har jag haft i snart 3 år. när jag hade haft detta i ett år gick jag till min skolsköterska för att kolla upp detta. hon pillade med nålar o skit men kunde inte komma fram till något alls utan skickade mig vidare till en läkare..som i sin tur inte heller visste var det var. han pillade oxå bara lite i det o skrev ut nån fet salva till mig..som INTE hjälpte ett skit!!. sedan dess har jag inte brytt mig ett skit om den..ingen vet ju vad det är.
    men nu har den börjat irritera igen. den började vara igår o blev svullen igen..:/

    NÅGON som kan ha en tanke om vad det kan vara?? snälla!!! doktorerna här e skit o vill inte ens ta ett hudprov eller nått!!

  • Svar på tråden torr,sprucken,ickekänsel knöl på foten! :/
  • Bambibus

    Har liknande problem!:(

    En torr knöl (men den fjällar inte) på foten och en på knölen på fotknölen som du beskriver.

    Den gör inte ont, kliar inte eller nått. Har ingen känsel i den bara typ..

    Har du fått någon hjälp med detta?

Svar på tråden torr,sprucken,ickekänsel knöl på foten! :/