• Tildavilda

Barnbidraget?

Det har nu gått mer än en månad sedan vi fick våran son (föddes 19 maj) och vi har ännu inte fått något barnbidrag. Trodde att dom bara skickade det till vårdnadshavaren direkt.. Men har det någon betydelse att jag är minderårig. (har delad vårdnad med pappan och han är 20 år).. Blir lite fundersam... Måste man anmäla sig eller något?

• Svar på tråden Barnbidraget?
  • Kaisa Kavat

Du skall väl inte behöva anmäla. Du skulle fått det 20:e. Ingen aning om det är andra regler för att du är under 18, borde inte vara det. Ring o kolla med fsk.

Kaisa

• Tildavilda
    Svar på #1

Kaisa Kavat skrev 2008-06-25 13:24:03 följande:
    Du skall väl inte behöva anmäla. Du skulle fått det 20:e. Ingen aning om det är andra regler för att du är under 18, borde inte vara det. Ring o kolla med fsk.Kaisa
    Jo, det tycker man ju. Har försökt ringa men har hamnat på plats 169 i kön.. eftersom att dom håller på att bygga om i systemet. tycker det verkar lite konstigt att vi inte fått det ännu.
  • SomeOone

hej nej inga andra regler för att man är minderårig , jag var 16 när vi fick vår knodd och papan var 22 men barnbidraget kom till mig , det borde ha kommit antingen 19 20:e elr 21:a så ring och hör

• Juhanna

Har för mig att man måste anmäla till fk att man har fått barn, men jag kan ha fel.

• Spicy woman

Det där att anmäla till FK är så olika från olika kommuner. Jag behövde inte anmäla. Fick det automatiskt månaden efter min son föddes.

• adnillinda

Första barnbidraget kan ibland ta lite tid, vi fick vänta 1,5 månad på vårt.

• InteVetJag

du borde ha fått denna månad. ring försäkrningskassan och fråga, vet att dom sa nåt om att de skulle bli förseningar på vissa barnbidrag denna månad=/

Svar på tråden Barnbidraget?