Slemproppen?
Vet att det finns en del trådar om slemproppen, och jag ska inte fråga hur den ser ut för jag vet att den kan se ut på så många olika sätt.
Men iallafall så fick jag förvärkar natten från lördagen till söndagen. Och även söndagen till måndagen. Det har vart värkar som gått upp i svanken och strålat neråt ljumskarna. Har även haft en molande känsla i magen då och då. Har haft sammandragningar under dagarna som inte vart onda utan bara att magen blivit stenhård och så har den även kännts öm. Har haft mycket flytningar hela graviditeten men nu sen det började i lördags så har jag inte haft en enda, däremot har jag kännt att det runnit till lite så jag antar att det är flytningarna som blivit mer vattniga.
Igår morse när jag torkade mig så följde det med en lång sträng, kanske 6-7cm lång. Gul/beige-aktig, jätte seg och sammanhängande, slajmig. Några millimeter i tjocklek. Runt den fanns lite genomskinligt slem. Inge blodstrimmor i eller något.
Någon som känner igen sig? Iaf just det med slemproppen? Var det en del av slemproppen tro, som började lossna? Någon som fick likadant närmare förlossningen? Hur lång tid efter att den började släppa kom bebisen?
Jag vet att den kan lossna och att det kan ta flera veckor innan bebis kommer ändå så jag behöver inte ha några synpunkter om det. Är i vecka 37+4 idag så känner du igen dig och om du var i ungefär samma vecka eller senare så kan du väl berätta :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-25 13:20
ps. Det har inte "lossnat" något mer. Hur lång tid tog det för dig (om det nu inte var hela) tills resten lossnade?