• Lakrids

Kan man gå på konsert när man är gravid?

Jag ska gå på Kent (med Thåström som förband) på lördag – utomhus Glad.

Vet att det inte är (eller iaf borde vara) skadligt för bebben, men jag undrar… kommer bebben höra? Jag är i vecka 9  

Idag är det 8+2
  • Svar på tråden Kan man gå på konsert när man är gravid?
  • AnneSophie

Du kan lugnt gå. Visst kan bebisar höra i livmodern, men inte så tidigt som i vecka 9. Och det är ok även senare att gå på konsert.

It is a man's own mind, not his enemy, that lures him to evil ways.
  • Saadie

Jag vet inte exakt vid vilken vecka som hörseln utvecklas, men du kanske inte behöver stå längst fram, utan en bit bort där nivån är lägre?

• Pshevil

Inga problem, det är klart du kan gå! Jag var på ett flertal festivaler och konserter hela sonens tid i magen. Bebisen hör nog väldigt svagt isf, den är ju så inbäddad.

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • Aasa

Jag var på koncert, inomhus bara en månad innan dottern är född. Så det ska inte vara någon som helst fara för dig. Vad jag vet :)

• Sandie12

Jepp du kan gå på konsert, jag sysslar själv med musik och gjore detta fram till 8e månaden och däremot har jag fått en himla grym unge som ääääälskar musik o dansar som 17. =D Så jag tycker det har varit positivt (jag har alltså vistats bland HÖG musik.)

Fashion baby 2007- baby got style!
  • Miss Lau

Det är absolut ingen fara, inte senare i graviditeten heller.

• Balehead

Självklart kan du det!

• Analoga
    Lakrids skrev 2008-06-25 13:30:26 följande:
    Jag ska gå på Kent (med Thåström som förband) på lördag – utomhus . Vet att det inte är (eller iaf borde vara) skadligt för bebben, men jag undrar… kommer bebben höra? Jag är i vecka 9  
    Klart du kan gå - och bebben kan väl inte annat än må superbra om h*n får höra Kent
  • Johanna S

De är ingen fara, man kan gå på konsert tills bebisen kommer ut. Allt ljud blir dämpat av fostervatten och huden. Dessutom så börjar bebisen höra ljud först i 5 :e månaden. Så du kan lugnt gå på konsert! ha det jätteroligt!

• Lakrids

Åååh, så bra!!! Tack för alla svar.

Trevlig sommar Glad
    Idag är det 8+2
  • Madonna

Det är inga problem! Ska själv flyga till London i september o kolla på Madonna, kommer då vara i v 20!

:)

• 2hjärtan

Klart det går!
    Jag har varit på Kent konsert, var då i v 22.

Och med mitt första barn var jag på Augustibuller en festival (hög musik) inga konstigheter. Min dotter hör tipp topp!!!

• Nejjah

Bebisen börjar reagera på ljud i v. 20 men det är aldrig skadligt att gå på konsert! Jag har själv varit på två stycken.

Det som får mig att inte vilja gå på fler konserter som gravid är just att vi hamnade vid en av högtalarna så mina bebisar levde verkligen om i magen och det gjorde att jag tänkte mer på det och på hur kissnödig jag blev, än på att njuta av musiken :P

Men i v.9 tvivlar jag på att du ens kommer att märka av bebisen Och det är absolut inte skadligt!

• Yrslan

Visst kan du gå på konsert... men har man gått längre i graviditeten så får man bereda sig på att bebisen inte alltid uppskattar mammans konsertbesök....

• Lakrids
    2hjärtan skrev 2008-06-26 09:27:30 följande:
    Klart det går!Jag har varit på Kent konsert, var då i v 22.Och med mitt första barn var jag på Augustibuller en festival (hög musik) inga konstigheter. Min dotter hör tipp topp!!!

Augustibuller! Jag är född och uppvuxen i Lindesberg, så jag vet vilken håla du talar om Flört. Klarade din bebbe av det, så känner jag mig totalt lugn... Glad

Idag är det 8+3
  • Malinska

Ska själv på Kentkonsert i slutet av juli när magen kommer vara i v 24 och tror att det bara är bra för barnet av att lyssna på Kent!

På förra konserten i februari hade jag börjat ana att jag var gravid och då bestämde jag och min sambo att våra barn ska döpas i andra namn efter Kentlåtar. Så kanske blir det en Evelyne eller Elvis

Svar på tråden Kan man gå på konsert när man är gravid?