Mörk flytning - är det något fel?
Jag är gravid i åttonde veckan. Jag upptäckte precis en ljusbrun/mörkbeige flytning och blev livrädd. Är det normalt?
Jag är gravid i åttonde veckan. Jag upptäckte precis en ljusbrun/mörkbeige flytning och blev livrädd. Är det normalt?
nej det tror jag inte. Ring bm så du får komma in och kolla.
Ja det är normalt innan v 12 och ha blandade flytningar har jag fått höra av både BM & läkare, sen har jag läst många so haft under hela graviditeten o ändå fött friska fina barn, blodkärlen är känsliga under en graviditet så det kan va något sådant, blod & smärta är däremot inget att ignorera. Lycka till
Fortsätter det, gå och kolla istället för att oroa dig. Jag gick en vecka och oroade mig pga lite brunaktig flytning. Visade sig vara ett ma. Det är bättre att veta än att gå och oroa sig en massa.
Hade bruna flytningar flera gånger under min första graviditet och någon liten nu under andra, men då jag ringde BM sa hon att så länge det inte kommer rent blod och man har ont i magen är det ingen fara. Det är tydligen jättevanligt.
Mitt mf började med bruna flytningar. Det var inte förrän efter flera timmar det kom blod.
Gabriels mamma skrev 2008-06-27 11:23:08 följande:
ja, men då fick du ju blod efter ett par timmar, det är ju en annan sak, där få åker man ju in om man får blod.
men att åka in pga flytning är ganska onödigt, flytningar är inte alls ovanligt under graviditet, och de kan skifta i färg. hade TS även en mörk beige flytning s¨å är dte juinte färskt blod, eftersom flytningen inte ens var röd.
Mumin1 - hade dy flytningar en hel vecka? då är dte ju också en annan sak, än att få det en gång. du måste ju ha fått på papperet också när du torkade dig?
för får man färgaade flytningar så måste man väl ändå se det när man torkar sig??