Vårt barn vill inte byta blöja!
Helt plötsligt, blir vild på skötbordet stel som en pinne. Har nyss börjat på dagis, kan det ha med det att göra? Nån som varit med om samma? Vad kan man göra?
Helt plötsligt, blir vild på skötbordet stel som en pinne. Har nyss börjat på dagis, kan det ha med det att göra? Nån som varit med om samma? Vad kan man göra?
Dagiset tror jag inte är den stora faktorn, utan ett utvecklingssprång... Vi hade 2 killar som har gjort samma, vi började byta på golvet och är det bara kissblöjor så får de stå upp och byta...
Det där låter lite "skumt"..kan du inte ringa förskolan och fråga om han håller på så där hos dem?
Vår plutt slutade vilja ligga på skötbord när han var ca 8 mån. och vi kom fram till att han dels är för busig för att ligga stilla men är även jättemkt höjdrädd (!) så det är mkt bättre på golvet med en tjock mjuk handduk under. =D
Det var inga problem när jag bytte på morgonen, men när pappan hämtat på dagis och skulle byta blöja fick hon panik! Det har aldrig hät förut, så man blir ju lite orolig att något har hänt på dagis- hemska tanke!
Hm, låter ju inte bra =( Vad är det för personal som jobbar där? kan hon ha trillat ner från skötbordet där o de inte vågat säga till er eller?
Anonym (hm) skrev 2008-06-25 13:45:36 följande:
Anonym (tjopp) skrev 2008-06-25 13:50:15 följande:
Jag är själv förskollärare o jag tycker du ska fråga dem om de har "glömt" att säga ngt eller om de haft vikarie.
Anonym (tjopp) skrev 2008-06-25 13:55:23 följande:
Förresten, reagerar barnet likadant om du byter på golvet?
Kanske har fått ont i öronen och inte vill ligga ner ?
Går bättre idag, kanske är att hon vill testa gränser.
min son är så och han är 7 månader, gallskrik och han slingrar sig värre än en orm när det är dags för ny blöja.. Byt till byxblöja, kommer aldrig mer använda tejpblöja :D Det blev min räddning då han kan göra precis vad han vill och jag kan ändå byta blöja utan att bli halvt hysterisk innan det är klart :D
oj läste inte hela tråden :) Sorry men testa dom ändå :D dom är jättebra så behöver hon inte ligga på skötbordet lika länge heller :D