• Hormonermedhumör

GRYM mensvärk under en dag några dagar innan BIM - dagen efter helt borta men ingen mens ! Gravid ?

Har en fråga/fundering:

Hade igår hela dagen en ORDENTLIG mensvärk i ländryggen (borde ha BIM 27-28/6 då jag tror att jag hade ÄL 14-15/6 pga värk i vä ljumsken sent på 13/6) men idag när jag vaknade var den helt borta men jag har fortfarande ingen mens fått ! Är det nån som haft så och sen varit gravid ?

Vi försöker aktivt bli med barn och hade sex mer än tillräckligt kring den ev. ÄL (9/6, 11/6, 13/6, 14/6 och 15/6). Förra mån tog jag Pergotime och fick då ÄL men blev ej gravid. Denna mån tog vi INTE Pergotime eftersom risk finns för att man får för många ägg då. Kört helt naturligt denna gång alltså.

Någon med liknande erfarenhet ?

Vill endast ha det bästa utav allt !
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-25 22:59
    Fick full stegring ikväll på digitalt ÄL-test...vad betyder nu detta ? Trodde jag hade BIM 27-28/6 ?!?
  • Svar på tråden GRYM mensvärk under en dag några dagar innan BIM - dagen efter helt borta men ingen mens ! Gravid ?
  • brumme lisa

Plussade igår men var säker på mensvärk dagen innan, så helt omöjligt är det väl inte
    På clerbluetesten står det att man kan ta dem tre dagar före beräknad mens så testa det om du vill deta!

• Hormonermedhumör
    Svar på #1
    brumme lisa skrev 2008-06-25 14:20:50 följande:
    Plussade igår men var säker på mensvärk dagen innan, så helt omöjligt är det väl inte På clerbluetesten står det att man kan ta dem tre dagar före beräknad mens så testa det om du vill deta!
    Men när fick du mensvärk innan du plussade ? När plussade du i relation till BIM ?

Tycker du inte att det är konstigt att mensvärken som var så grym bara försvann helt utan att mensen kom ? Så har jag aldrig haft förrut utan mensvärken kommer MAX 2 dagar (oftast bara dagen innan) innan BIM och är som värst då mensen precis kommit och sen avtar den ganska snabbt...
  • NåFränt

Så brukar min mensvärk också vara, alltså bara någon dag innan mensen kommer och sen försvinner värken rätt snabbt.

Och har också haft mensvärk långt före än vanligt, bara nån dag till o från utan att ha varit gravid, tyvärr.
    Så har jag haft det nu också, fast bara svag värk.. Och hoppas precis som du.

Hormonermedhumör skrev 2008-06-25 14:24:46 följande:
    Svar på #1
    Men när fick du mensvärk innan du plussade ? När plussade du i relation till BIM ?Tycker du inte att det är konstigt att mensvärken som var så grym bara försvann helt utan att mensen kom ? Så har jag aldrig haft förrut utan mensvärken kommer MAX 2 dagar (oftast bara dagen innan) innan BIM och är som värst då mensen precis kommit och sen avtar den ganska snabbt...
  • Fru T

ja kan få mens känningar å sen försvinner dom helt plötsligt några dagar å sen kommer mensen ändå när man tror att den inte ska komma...

• Hormonermedhumör
    Svar på #3
    NåFränt skrev 2008-06-25 14:28:16 följande:
    Så brukar min mensvärk också vara, alltså bara någon dag innan mensen kommer och sen försvinner värken rätt snabbt.Och har också haft mensvärk långt före än vanligt, bara nån dag till o från utan att ha varit gravid, tyvärr.Så har jag haft det nu också, fast bara svag värk.. Och hoppas precis som du.
    Saken är ju den att jag ALDRIG haft så förrut under mina 30 år !
  • Hormonermedhumör
    Svar på #4
    Fru T skrev 2008-06-25 14:30:31 följande:
    ja kan få mens känningar å sen försvinner dom helt plötsligt några dagar å sen kommer mensen ändå när man tror att den inte ska komma...
    Som sagt har aldrig haft så !
  • NåFränt

Jag har nog aldrig haft så innan förut heller, inte vad jag kan minnas iallafall. Och det var ju inget.. tänkte skriva det så du inte hoppas alldeles för mkt och blir besviken.

Men hoppas såklart! För det kan ju vara så! :)

Hormonermedhumör skrev 2008-06-25 14:30:44 följande:
    Svar på #3
    Saken är ju den att jag ALDRIG haft så förrut under mina 30 år !
  • Hormonermedhumör
    Svar på #8
    NåFränt skrev 2008-06-25 14:33:48 följande:
    Jag har nog aldrig haft så innan förut heller, inte vad jag kan minnas iallafall. Och det var ju inget.. tänkte skriva det så du inte hoppas alldeles för mkt och blir besviken.Men hoppas såklart! För det kan ju vara så! :)
    I ditt förra inlägg skrev du att du "så brukar min mensvärk också vara" ... vilket för mig tyder på att du har haft det så mer än en gång iallafall...eller ?!
  • NåFränt

"Så har jag aldrig haft förrut utan mensvärken kommer MAX 2 dagar (oftast bara dagen innan) innan BIM och är som värst då mensen precis kommit och sen avtar den ganska snabbt..."

Det som står ovan här har du skrivit, det är så jag alltid har och alltid har haft. Förutom en gång för någon månad sedan då värken kom tidigare än vanligt och var rätt grym, sen försvann den och mensen kom iallafall den dagen den skulle, ungefär så som du beskriver att du har haft nu.. Sorry för missförståndet då.

Svar på tråden GRYM mensvärk under en dag några dagar innan BIM - dagen efter helt borta men ingen mens ! Gravid ?