dop dekoration.......panik!
Hjälp med dekoration till min sons dop skulle behövas. Har varit överallt i stan å letat efter babyblått glitter mm att sprida ut på borden. Finns ingen stans. Någon som har annan bra idé? Börjar bli panik...
Hjälp med dekoration till min sons dop skulle behövas. Har varit överallt i stan å letat efter babyblått glitter mm att sprida ut på borden. Finns ingen stans. Någon som har annan bra idé? Börjar bli panik...
Jag ska köra samma tema som när dottern föddes. GODIS! Köpte massa rosa godis och strödde ut på borden i mitten i en fin rad. Mycket uppskattat! Servetterna veks till en babyskjorta med rosett och Emmas namn skrevs på med silverpenna. Hade även värmeljus som jag hade rosa frigolit (tappat ordet men det där man sätter snittblommor i) och satte ner en rosa ros i varje. Denna gång har jag en son som ska döpas och det är svårare med godis. Bara blått går nog inte eftersom det inte finns mycket fint blått godis men kanske blir en blandning av blått, grönt och vitt.
Lycka till!
Har precis haft dop för vår son, kika gärna in i mitt galleri och kolla. Lycka till med dopet!
Du kan ha pappersdukar och sedan kladda in din lille knodds fötter och låta han göra små fotavtryck på dukarna. Mer personligt kan de väl inte bli? Det ska iaf vi göra :)
Om inte dopet är redan i morgon, så kan du göra dekorations"fötter". Gör en trolldeg, platta ut den till ca 3-4 cm tjocklek och sen köra ner hans fötter däri, gärna flera fotavtryck. Blanda ihop gips och häll ner i fotavtrycken. Torka 1 dygn, ungefär. Ta bort degen runtom fötterna och du har ett antal bordsdekorationer...
Fötterna kan målas, om man vill.
Vi köpte en "bebisfot"-stämpel på Panduro och stämplade lite hejsvejs på vita pappdukar. Det var många som påpekade denna enkla dekoration i positiva ord
Köp en figurstans (fot, nalle osv) och papper i den färg du vill ha. Sedan stansa ut en massa "konfett" och strö ut på borden.
Har några få bilder från sonens dop i mitt Galleri. Dotterns dekorationer kommer inom kort.
Klipp stjälkarna av blåklint och strö ut blommorna på borden. Om det fortfarande fins blåklint att köpa...
Många bra idéer här...skoj
lät Marvin traska omkring på duken med blå färg under fötterna som någon mera skrv här. Det blev jättefint och alla blev så imponerade över hur kreativa vi varit!
Min syster klippte ut nallar och klistrade en bild av dottern på den! Min andra syster gjorde runda fina figurer i kristyr som hon limmade på en bild av bebisen på! Jättefint!