medlemslån?
Sambon har ett medlemslån, men nu undrar jag om jag också får ta ett medlemslån? eller är de redan förbrukat då sambon har? hur mycket får man ta lånet på?
Sambon har ett medlemslån, men nu undrar jag om jag också får ta ett medlemslån? eller är de redan förbrukat då sambon har? hur mycket får man ta lånet på?
Alltså genom facket ?
Är du oxå medlem så får du med ta ett lån.
Hur mkt vet jag inte, kan skilja från olika fackförbund.
ja om man är med i facket står de ju på swedbanks sida medlemslån. men lånet går väl via swedbank?
ja om man är med i facket står de ju på swedbanks sida medlemslån. men lånet går väl via swedbank?
Medlemslånet är ju personligt för de som med i facket så du blir inte bneckad att at ett medlamslån enbart för att din smabo har ett medlemslån.
Kolla med just din fackförening om hur mycket man kan få låna sen vet jag inte om de är avgörnde hur stor din inkomst är!?
Lycka till!!
tack alla för svaren=)
Jag och frugan har ett medlemslån via Swedbank. Ensam fick jag ta max 150.000kr men tillsammans 200.000kr. Dock är det snorhög ränta, 8.9%.
vi har ringt banken så vi ska få en tid. tycker att våra lån är lite konstiga.
vi har topplån på lika mycket som botten lånet
sedan har ju gubben medlemslån så vi får se va de säger.
Vi har rörlig ränta. Har du också det?
Anonym (SL) skrev 2008-06-25 16:47:37 följande:
Ringde och pratade med banken i dag. Tydligen har vi den gamla varianten av medlemslån. Det gjordes om förra året med lägre ränta och bättre försäkring, så nu ska vi till banken. :)
vi var till banken idag. men vi skulle låta de vara som de är då bolånet har så pass låg ränta, men de höll med om att vi hade hög ränta på medlemslånet.