• FruStolpe

Hur gör jag när jag ska fixa ett häfte?

Ska fixa ett festhäfte till brorsans bröllop, var hittar jag ett program så att jag kan skriva med...alltså ett program som blir som ettt häfte?
    Att det delar upp sidorna själv..

Som dethär t.ex:

hem.passagen.se/majeda/mall.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-25 16:07
    Välj det första alternativet på festhäften som kommer upp när du klickar på länken.

• Svar på tråden Hur gör jag när jag ska fixa ett häfte?
  • janne j

menar du att du vill ha texten uppdelad i två spalter i ett liggande A4?

Det kan du fixa i word, gå in under utskriftsformat och välj att skriva ut A4 liggande sedan går du in under menyn format och klickar på spalter där kan du sedan välja hur många spalter du vill ha, alltså 2 i det här fallet. Sedan är det bara att skriva och lägga in bilder allt eftersom

• FruStolpe

JAAA, precis så menar jag. Tack...
    Men nu påstår min man att vi inte har word utan works. Fungerar det med den också? Måste prova...

• FruStolpe

Japp! Det fungerade!
    Tuuuuusen Tack!

• janne j
    FruStolpe skrev 2008-06-25 17:20:25 följande:
    JAAA, precis så menar jag. Tack...Men nu påstår min man att vi inte har word utan works. Fungerar det med den också? Måste prova...
    man kan ladda ner en gratisversion av officepaketet här www.openoffice.org/ den ska tydligen fungera som den riktiga men jag har aldrig testat det själv så jag vet inte exakt hur den ser ut men du kan ju testa det om du känner för det.
Svar på tråden Hur gör jag när jag ska fixa ett häfte?