Bärsjal till tvillingar? Eller hur gör ni?
Vilken bärsjal är bra till tvillingar?
Finns det någon sjal som är just till tvillingar?
Vilken sjal tycker du är bäst?
Vilken bärsjal är bra till tvillingar?
Finns det någon sjal som är just till tvillingar?
Vilken sjal tycker du är bäst?
Det finns knytningar som är för tvillingar.
Jag har haft en bärsele som är för tvillingar, typ upp till 6 månader (från prematura).
Sen har jag haft en i bärsele eller sjal och en på armen ibland.
Det finns de som dubbelbär, men jag har aldrig fixat det. Först för att jag var snittad och sen för jag har kassa knän och fötter och det blev för otympligt och tungt med två.
Jag har däremot haft stor nytta av mina bärselar, en meitai av märket KozyCarrier och en Ergo, för att kunna bära en i taget när någon varit gnällig. Oftast har det räckt med att bära den ena. Det är först sedan de blev en 10-11 månader som det har varit lite kymigt. När jag sätter på mig selen så är det två solar som lyser mot mig, och den som inte kommer upp förvandlas raskt till ett litet besviket åskmoln.
Det är fiffigt att ha två selar hemma så kan båda föräldrarna bära vars en. När de var små så hade vi dem med benen i kors innanför. Det finns baby-inlägg till en del selar men vi brydde oss inte om det.
Jag har tyvär inte använt mina sjalar särskilt mycket. Mina har varit nödja på golvet från start och då har jag känt att det var bättre att ha dem där _tillsammans_ än att bära en och ha en ensam på golvet. Så mitt bärande är ofta i kortare stunder och då har jag inte orkat knyta upp dem i sjalen. Med storebror så bar jag helst i sjal så det känns lite trist nu med det.
Avtändande svar från mig- men ärligt- jag har undvikit allt onödigt bärande av barnen. Bäddmadrass på golvet i ett påslakan har varit barnens basstation. Så fort de blev några veckor tillbringade de den mest vakna tiden där. Bättre att ligga el sitta där o mysa än att bära.
Väldigt tungt och ohanterligt att bära 2, tycker jag.