• Anonym

tipsa skattemyndigheten anonymt?

Kan man tipsa skattemyndigheten anonymt om man känner till en riktig lurendrejare till företagare som fuskar med i princip allt? Hur i så fall?

Jag brukar i normala fall köra på att vara ärlig och stå för allt, men just i detta fallet är jag genuint rädd för vad jag kan bli utsatt för eftersom jag uppfattar den ansvariga personen som oberäknelig.

• Svar på tråden tipsa skattemyndigheten anonymt?
  • Moj Katile

Varför inte ringa dit och fråga?

**Adrian & Alisia-the reason for living!!**
  • Anonym
    PuMaMoRsAn skrev 2008-06-25 19:17:58 följande:
    Varför inte ringa dit och fråga?
    Nämen, det är ju alldeles för enkelt... Jag kollade på hemsidan efter telefonnummer och det var en hel radda alternativ men inget som kändes som det passade (inte så konstigt i och för sig, det är väl inte det vanligaste ärendet får man hoppas ändå). Så jag tänkte att det kanske fanns någon här som visste.
  • katrili

ja du kan tipsa utan att lämna dina uppgifter, de är inte så intressanta ändå, hittar dom nåt fuffens så är det beviset i sig =)

• Anonym (STASI)

Ta alla chanser att ange folk. Sätt dit dom! Vatten och bröd! Eller dödsstraff!

• wtf

Det är bara att ringa dit och säga att du vill lämna ett tips. Om dom inte frågar så är det bara att säga att du vill vara anonym. När jag ringde var de jätte trevliga och hade inga problem med anonymitet (även om jag till slut inte var det).

Fast räkna inte med att dom gör något. Det kommer dom inte göra åt mitt tips, hade antagligen för lite "hårda" bevis. Och vi snackar fifflare i miljonklassen. Frustrerande, men det är deras pengar som försvinner.

Lycka till!

• Anonym
    wtf skrev 2008-06-25 19:39:06 följande:
    Fast räkna inte med att dom gör något. Det kommer dom inte göra åt mitt tips, hade antagligen för lite "hårda" bevis. Och vi snackar fifflare i miljonklassen. Frustrerande, men det är deras pengar som försvinner.Lycka till!
    Tack för svaret. Jag misstänker också att det inte leder till så mycket.

Stasi- vatten och bröd är alldeles för snällt straff för dem det handlar om! gammaldags skamstock hade varit mycket bättre
Svar på tråden tipsa skattemyndigheten anonymt?