• InaFina

Barnvänlig restaurang/café i Stockholm city??

Behöver tips på var man smidigt kan fika och äta en bit mat med med små barn i sthlm city? (gärna där man får ta med vagn in)

• Svar på tråden Barnvänlig restaurang/café i Stockholm city??
  • InaFina

*puffar*
    Någon?
    Jag har verkligen ingen koll på restauranger och caféer i sthlm så jag tar tacksamt emot alla tips!!
    Vet bara att det inte är uppskattat att komma med barnvagnar överallt. Och att det är jobbigt att springa runt och leta bra matställen när alla i familjen är hungriga...

• NailPolish

Drottninggatan, PUB-huset i nedre plan. Café Sense. Lätt med barnvagnar, finns barnstolar och ännu en våning ner finns toaletter/amningsrum och skötrum med micro. 10 kronor att komma in.

• InaFina

Tack tack! :)

Någon som har fler tips?

• InaFina

Är som sagt inte så hemma i Sthlm. Kulturhuset? Är det det som ligger vid Sergels torg?

Fler tips?

• nadja84

Ja, där finns det "rum för barn" på våning 4 där dom kan leka, äta, bytas på/toalett + att det är gratis att komma in.

InaFina skrev 2008-06-26 21:04:03 följande:
    Är som sagt inte så hemma i Sthlm. Kulturhuset? Är det det som ligger vid Sergels torg?Fler tips?
    Åhléns restaurangen är stor och barnvänlig, friday´s i kungsträdgården ger barnen kritor mm under måltiden tror jag.
  • MKAsson

Skrapan på Södermalm (gamla skatteskrapan på Götgatan). Fiket på andra våningen (tror det är ett Espressohouse) har en liten lekhörna, massor med barnstolar och micro att värma mat själv i.
    www.skrapan.se/

Åhléns City på Drottninggatan har gott om plats för vagn i sin restaurang. På bottenblan, inne på barnavdelningen har de ett amningsrum/skötrum som är både fint och gratis.

Över lag skulle jag säga att om ni bara ser till att äta tidigt eller sent i förhållande till alla andra så är det få ställen som inte är välkomnande...

Lycka till!

• J o E

Om du vill bort från tråkcity :
    Södermalm - götgatan (uppe i backen) - Brunos. På den delen av götg finns även en del roliga butiker.
    Eller alla kaféer i nybyggda gallerian i Skatteskrapan (T-bana Skanstulleller medborgarplatsen -2,3 stationer från city)

• mistryrose

Man kan tex gå till:

Plan fem i Kulturhuset på Sergels torg

Restaurangen på Åhléns (också i city)

Skrapan (gamla skatteskrapan) på Götgatan har flera vagnvänliga ställen

Street i Hornstull

Har varit iväg mycket själv med mina tvillingar och därför fått leta runt efter ställen där stora vagnar får plats.

Lycka till!

• FrökenBokmal

Just nu är det väldigt få personer på Kulturhuset (var där idag vid lunch) På plan 2 finns microvågsugnar och barnstolar, på plan 4 ett rum där barn kan leka (har nog inte varit där än, ska finnas skötrum också) och på plan 5 plats för vagn och barnstolar.

Åhléns caféer/restauranger är bra och även det braiga amningsrummet vid Hemköp (smama plan som Hemköp).

Dansmuseet är också bra om solen är framme liksom uteserveringarna på Kungsträdgården.

• jesslin

jensens bööfhus eller hur det nu stavas är barnvänliga, ligger på vasagatan.

Sofia 12 okt 04 fröken busan nummer ett , Emilia lillan 13 juni 08.
  • InaFina

Tack så mycket för alla tips! :) Jätte bra!!

Svar på tråden Barnvänlig restaurang/café i Stockholm city??