Hairy Mary här!
Har slutat raka mig över huvud taget. Förspilld kvinnokraft... Orkar man inte hålla efter rakningen ofta och smörja huden ofta, så är det ju värdelöst. Hur sexigt är det med tredagarsstubb därnere? Nej, det beroendet ska jag inte ge mig in i igen. Och så mycket bättre mina armhålor mår! Behöver knappt använda deo längre, för huden får vara i fred och klarar av bakterierna av sig själv utan en massa kemikalier. Benen har jag rakat kanske 3 gånger i livet - jätteskönt när det är nyrakat, men vem orkar hålla på vareviga varannan dag??
Anonym (27) skrev 2008-07-03 08:49:08 följande:
....men en normal kvinnokropp ingår de inte hår i armhålan och hår på benen.... Jag känner inte en enda kvinna som inte rakar sig under armarna.... Å även om de inte rakar benen året om så gör de det iaf under sommaren... Bara en liten parentes.
Vad menar du? Ingår inte hår i en normal kvinnokropp? Har du någonsin sett en kvinna som inte har naturlig hårväxt under armarna? Det är snarare vårt samhälle som fortfarande ska hitta "fel" på kvinnokroppen som måste åtgärdas. Är det inte könsstympning, så är det lindade flickfötter, så är det korsetter, så är det utdragna halsar... En helt och hållet kulturell trend som man gör bäst i att följa för att bli accepterad. Blä för sådant!
Oj, tror att jag håller på att bli radikal feminist