• emla2008

Könshår - Rakat eller inte?

En kort historia bakom min fråga. Var ute i midsommar tillsammans med min man och goda vänner i en bekants sommarhus. På natten kom tanken på bastubad upp och så blev det :) Eftersom det inte var helt nyktert så var det ingen som tänkte på handdukar och att skyla sig varför det blev uppenbart för mig att av 5 tjejer i åldern 28-33 år var alla utom jag helt rakade i underlivet. Har läst att detta är vanligt, förvisso. Av nyfikenhet vill jag nu fråga övriga som läser denna tråd hur ni gör och om ni haft samma känsla när ni sett andra tjejer utan kläder i tex badhus.

• Svar på tråden Könshår - Rakat eller inte?
  • Anonym (1)

Nej, jag rakar mig inte. Är 32. Jag tycker det är rätt äckligt med den här raktrenden.

• Lilith74

Rakar mig INTE. Jag är inte med i porrfilm.

• Anonym (¨^)

Nej, jag rakar mig Inte.
    Tycker det är äckligt med den här raktrenden.

• Anonym (2)

ni som inte rakar er, rakar ni inte bikinilinjen heller?eller ansar?

• Valkyriah

Jag rakar/vaxar,dock inte pga att jag medverkar i porrfilmer utan för att jag trivs bäst så

Jag bryr mig inte hur andra väljer att se ut mellan benen så har inga direkta tankar när jag ser en orakad eller rakad kvinna.Jag bara konstaterar att personen antingen är rakad eller ej.

Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Anonym (25)

nej, jag rakar inte. Har tillräckliga problem med vestibulit och svamp utan att krångla till det ännu mer. Ansar dock en aning och bikinilinjen rakar jag på sommaren (dock inte nu när jag är höggravid).

• Anonym

Jag rakar eller rättare sagt min make rakar..
    Förspel serru

Men jag tar bort allt med maskin för att undvika inåtväxande hårstrån..
    Jag tycker hår kliar och känns ofräcsht...

• Fröken perfekt

Jag vaxar mig varje vecka och har varit helrakad sista 15 åren. Ryser när jag ser dessa hårbollar.

• Agapi

Jag rakar, har gjort de sedan jag var 13 (är 21). Skulle aldrig kunna tänka mej att låta de växa

• Agapi

Men jag kan ju säga att jag inte har uppfattningen att "alla gör de", inte när man går på badhus och så. Men då är de ifs nästan bara tanterna som går runt nakna... Vet iaf inte en enda vän i min ålder som inte gör de

• Ensamstånde LYCKLIG mamma

Är alltid helrakad då mina killar tycker bäst om det.

• Anonym (1)

Ensamstånde LYCKLIG mamma skrev 2008-06-25 21:04:06 följande:

Är alltid helrakad då mina killar tycker bäst om det.
    Jag har aldrig fattat vad det är för män som inte kan tända på en normal kvinnokropp. De män jag haft har mått rätt illa av rakade kön - en del drar väl paralleller till tjejer i förpuberteten.
  • Valkyriah
    Anonym (1) skrev 2008-06-25 21:38:25 följande:
    Ensamstånde LYCKLIG mamma skrev 2008-06-25 21:04:06 följande: Jag har aldrig fattat vad det är för män som inte kan tända på en normal kvinnokropp. De män jag haft har mått rätt illa av rakade kön - en del drar väl paralleller till tjejer i förpuberteten.
    Skulle det vara något fel på män som föredrar rakat då?
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Anonym

Rakar inte, men ansar lite lätt ibland om det känns för buskigt. Praktiskt, slipper svamp-på-svamp-på-svamp(har provat rakat..) och känner mig mer kvinnlig med hår. Sen skulle jag aldrig vilja att min kille rakade sig där.

• Anonym

Jag rakar mig helt.. Har gjort det sen mitt ex påpekade och frågade varför ja inte gjorde det sen efter det så har det blivit en vana skulle inte kunna gå med värsta kalufset där nere..
    Har försökt att låta bli och bara raka bikinilinjen för de gjorde ja innan exet påpekade. Men det går inte..
    Sen så är ju hårt igentligen till för att hålla bakterier och skit från musen.

• Anonym (MannenZ)
    Valkyriah skrev 2008-06-25 21:40:37 följande:
    Skulle det vara något fel på män som föredrar rakat då?
    Tack! Jag är man och föredrar helrakade kvinnor. Inte en tanke på småtjejer eller sånt *usch*
    En vuxen, mogen, kvinna är grymt sexig utan hår i maten!
  • Anonym (hårig?)

Jag ansar det när det blir för långt, vaxar bikinilinjen (slippa ingrodda hår) och resten är som det är.
    Trenden att raka sig kom från porrfilmsvärlden (jag har inget emot porrfilm, ser gärna på det själv ibland) så att man tydligare kunde se båda könen och penetrering, efter det har det blivit en 'allmän' grej att göra det.

Håret är till för att hålla bakterier ute och för att bibehålla balansen i underlivet. Jag tycker det är viktigare att vara 'frisk' därnere än att raka sig bara för att 'alla andra gör det' - men det är ju min åsikt ;)

• Anonym (27)

Både jag å sambon rakar oss. Känns fräschare helt klart. har varit helrakad i flera år å har inte haft några problem med svamp eller obalans i underlivet.... Åh har man en gång vant sig vid rakat, så är det svårt att tänka om...

Va nån här som skrev att "Jag har aldrig fattat vad det är för män som inte kan tända på en normal kvinnokropp". Å ja kan köpa funderingen å att man inte rakar sig där nere....men en normal kvinnokropp ingår de inte hår i armhålan och hår på benen.... Jag känner inte en enda kvinna som inte rakar sig under armarna.... Å även om de inte rakar benen året om så gör de det iaf under sommaren... Bara en liten parentes.

• mejram

Hairy Mary här!

Har slutat raka mig över huvud taget. Förspilld kvinnokraft... Orkar man inte hålla efter rakningen ofta och smörja huden ofta, så är det ju värdelöst. Hur sexigt är det med tredagarsstubb därnere? Nej, det beroendet ska jag inte ge mig in i igen. Och så mycket bättre mina armhålor mår! Behöver knappt använda deo längre, för huden får vara i fred och klarar av bakterierna av sig själv utan en massa kemikalier. Benen har jag rakat kanske 3 gånger i livet - jätteskönt när det är nyrakat, men vem orkar hålla på vareviga varannan dag??

Anonym (27) skrev 2008-07-03 08:49:08 följande:
    ....men en normal kvinnokropp ingår de inte hår i armhålan och hår på benen.... Jag känner inte en enda kvinna som inte rakar sig under armarna.... Å även om de inte rakar benen året om så gör de det iaf under sommaren... Bara en liten parentes.
    Vad menar du? Ingår inte hår i en normal kvinnokropp? Har du någonsin sett en kvinna som inte har naturlig hårväxt under armarna? Det är snarare vårt samhälle som fortfarande ska hitta "fel" på kvinnokroppen som måste åtgärdas. Är det inte könsstympning, så är det lindade flickfötter, så är det korsetter, så är det utdragna halsar... En helt och hållet kulturell trend som man gör bäst i att följa för att bli accepterad. Blä för sådant!

Oj, tror att jag håller på att bli radikal feminist
    Tvåan på gång, BF 23 juli 2008
  • imsel

Jag rakar mig, men inte helt, bara vid.."öppningen".
    jag provade en gång, och märkte att det var mycket skönare att ha sex. Så jag fortsatte.
    Jag har tänkt sluta nåra gånger, men jag orkar aldrig stå ut med stubben, så jag fortsätter.

Ska nog köpa en rakapparat istället, då jag är lite känslig.

Svar på tråden Könshår - Rakat eller inte?