Är det "normalt" att vara så här trött efter jobbet??
Min sambo och jag är lite oense om det här med rimlig trötthet efter jobbet... Vi har en treåring och vi båda jobbar heltid och vi har båda 50 min resväg till arb. Vi får hämthjälp med vår dotter och vi turas om att hämta/lämna. Jag har dock ett jobb som gör mig sååå mentalt trött. Vissa kvällar känner jag mig nästan gråtfärdig och orkar egentligen inte leka med vår dotter vilket känns jättetråkigt. Känns som om jobbet har fått för stor del i min tillvaro. Har pratat med min sambo om detta men han menar att "det är så här det är" (folk jobbar heltid och att man får acceptera att det är tufft att ha småbarn och jobba). Vi bor också i ett "fint" område och allt är så dyrt. Flytta känns inte så aktuellt och inte heller gå ner i tid, speciellt inte från min sambos sida eftersom då skulle han känna större press på sig själv vad gäller ekonomin. Han orkar mkt mer än mig och behöver inte lika mkt sömn. Skulle helst vilja byta jobb men har bara jobbat ett halvår på detta arbete (studerade 4 år dessförinnan). Dessutom vill vi snart gärna försöka få ett till barn. Hoppas nån har nåt gott råd att ge en väldigt trött småbarnsmamma som räknar dagarna till semestern! Kan tillägga att min sambo hjälper till väldigt mycket här hemma och vi har lite egen tid men ändå är jag sååå trött..