Om jag förstår dig rätt så träffas ni inte och umgås på fritiden när ni har era barn. Varför inte?
Det är ju ett perfekt sätt för er vuxna att finna ut hur ni trivs med varandras barn och hur ni fungerar i era olika familjer.
För barnen är det även ett perfekt tillfälle att känna sig fram hur de trivs med den andre vuxne.
Att berätta för ett litet barn att man träffat en partner utan att de har de referensramarna blir väldigt abstrakt.
Börja göra lite saker tillsammans med barnen på fritiden och berätta sedan att ni fattat tycker för varandra så går det nog bättre hem.
trollungarna skrev 2008-06-25 21:15:52 följande:
Jag träffar en man som har två barn precis som jag. Två av våra barn är lika gamla. Vi har inte berättat än för barnen att vi träffas men varannan vecka när vi båda har barnen träffas vi ändå väldigt mycket för barnen går på samma dagis och är väldigt fästa vid varandra. Börjar undra nu om man inte snart borde berätta för barnen. Vi har träffats sen i höstas och mera seriöst sen tidigt i våras. tre av barnen går på samma dagis och träffas ju varje dag. När berättade ni för barnen och hur tog de det? Kände barnen varandra sen innan?