• ming

Hur byta knappar på jeans?

Jag har ett par jeans där knapparna har gått sönder. Det är svårt att förklara, men ni vet väl hur jeansknappar ser ut, de är ju av två delar som man trycker ihop. Då trycks ju även jeanstyget fast "mellan" knappdelarna, så att säga.
    Och nu har dessa knappar gått sönder och jag har köpt nya för att byta ut, men jag vet inte hur jag ska göra för att få loss knapparna eftersom tyget fortfarande sitter fast.
    Hur ska jag göra, om ni fattar hur jag menar?

• Svar på tråden Hur byta knappar på jeans?
  • MeNoLike

JC brukar göra sånt mot en liten peng

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Elyelle

Jag skulle ga till varan verktygslada och hitta nagot att klippa av tappen med. Om den inte kommer loss efter det, far man helt enkelt boja och klippa av resten med, men akta for att skada tyget. 
     Kopte forresten setet jag lankat nedanfor, att ha i syrummet till jeansknappar, tryckknappar, dragkedjor, fjaderband och annat roligt, som man inte kan anvanda saxen till. De 2, som ligger langst till hoger har fungerat utmarkt pa envisa jeansknappar.

http://www.homedepot.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=10051&langId=-1&catalogId=10053&productId=100097022&N=10000003+90401+502489 

• ming

Så här gick det:

Jag försökte klippa av knappresterna med en typ av tång, men jag var så svag så det inte gick. Då låg byxorna hemma i ett par veckor och bara väntade, eftersom jag inteorkade göra något åt det. Sen sa jag att min sambo får prova att klippa av dem, och han gjorde det hur lätt som helst och fattade inte alls varför jag inte klarade det. Räcka ut tungan
    Så var det bara att sätta på de nya knapparna och börja använda byxorna igen!

Tack för hjälpen!

Svar på tråden Hur byta knappar på jeans?