• elviselin

vad faan! inga lockar trots orimliga ansträngningar!

jag blir galen! vill desperat ha lite foxy lockar i mitt annars så väldigt raka hår, och har införskaffat värmespolar o allt, men efter en tjugo min eller så är håret ack så rakt igen...och jag tycker att jag provar allt! svindyra specialprodukter o allt. några tips?

• Svar på tråden vad faan! inga lockar trots orimliga ansträngningar!
  • marina 81

mousse innan, spray efter?

• Solveig

jag har också värmespolar och jag köpte nån slags vätska från Wella i en liten flaska, som jag sprayar på hårslingan innan jag rullar upp den. lockarna håller sig länge + att håret ser väldigt blankt och fint ut.

• Nyfiken gul

använd läggningsvätska i håret innan du lägger upp det på spolarna.

spraya sen håret med hårspray extra strong eller liknande när du rett ut alla lockar efteråt.

• elviselin

måste provas! köpte du den på salong då eller i butik? färg på flaskan? tack hörrni!

• Nyfiken gul
    elviselin skrev 2008-06-25 22:45:20 följande:
    måste provas! köpte du den på salong då eller i butik? färg på flaskan? tack hörrni!
    finns i vanlig butik bland stylingprodukter - är en genomskinlig platsflaska med blått innehåll..

glöm inte heller bort att ta lite hår i varje lock, ju tyngre lockar ju kortare tid håller dom.
  • Solveig

jag köpte min på Åhlens, en ljusgul flaska med guldkork har jag för mig att det var.

Svar på tråden vad faan! inga lockar trots orimliga ansträngningar!