• bubbelmaja

*Rubriken säger allt.

Rubriken säger allt. Jag skulle vilja bli lite inspirerad till nya drycker. Har gjort ingefärsdricka och smoothies av alla sorter, men har ni fler tips? Vore lite kul att fixa till sig själv och andra gravida/ammande vänner under sommaren. Alla tips mottages och provas!!

• Svar på tråden *Rubriken säger allt.
  • nyponsoppa

Smoothies är en utav mina största passioner...Speciellt blåbär o hallon.
    Jag brukar ta sockrade bär + vanilj youghurt o mixa.....sen är det klart.

Jag gillar juicer också, brukar blanda tranbärsjuice o apelsinjuice (ibland grapejuice) 50 /50....också himla smarrens o inte ett dugg avancerat.

• lurksmulan

Köp alkoholfritt vin och späd med fruktsoda/sockerdricka. Jättegott!

Annars är äppeljuice med grenadine smarrigt.

• bubbelmaja

Tack! Bara sommarvärmen och solen att vänta på nu då!

Blev lite förvånad hur pass gott alkoholfritt vin faktiskt är. Har druckit två olika mousserande och det var smarrigt!

Har börjat tröttna på mina citronvattenglas nu. Tycker läsk är tråkigt till maten så era tips var bra. Kanske finns det fler.

• Len

Jag är beroende av iste! Läskande gott, men smak av persika och mkt is!!

• Sussieb

isthe är ju alltid gott, men jag är bekväm och blandar den som finns i påse eller tetra....

Sen någon bål form med läsk (fruktsoda socker dricka) lite fläder cider(procent fri så klart) sen frysta jordgubbar eller andra bär man gillar.....

• esther williams

mina bästa just nu är:

*ginger ale med citron i
    *Stockmos alkoholfria flädercider med frysta hallon i (ganska sött men ändå friskt)
    *tranbärsjuice och guanabanajuice, 50/50

• Pippilångstrump

DelMonte, Apelsin, passin och äpple blandas med lite mineralvatten och jätte gott (riktigt god med alkohol också, så det passar till alla)

• bubbelmaja

Esther W: guanabanajuice har jag aldrig hört talas om, vad är det, var hittar man det?

• S72

Tror det finns en supergo festis som heter guanabana!

• N i n n i e

Iste!!! Gör själv eller köp goda påsar med tex persiko-iste. Jättegott med massor av is -gärna krossad!

• N i n n i e

...men iste är kanske inte så nyttigt! Det är ju endel socker...

• Sandris82

Alkoholfri drink: Apelsinjuice, lite ananasjuice, tranbärsjucie o toppa med fruksoda, i med apelsinskiva.

Prova dig fram med rätt mängd av alla juicer så blir det läskande o gott, bra att beställa på krogen om man inte vill dricka alkohol (eller är gravid så klart).

• Sussieb

Isthe hade jag med mig till förlossningen när jag fick mitt första barn (i oktober 2003) perfekt just för att det var sött och gott och lätt att få i sig....

• S72

Iskaffe e gött när det e varmt ute!
    ta överblivet kaffe och frys in några timmar, mixa sedan med mjölk och lite vaniljsocker! Vill man ha sötat e de bara att ha i socker eller smakessens! mmm blir som en coffe-coolatta från Dunkin Donuts Varför har vi inte det i Sverige?? Dunkin Donuts!! Bäästa kaffet o bagels o muffins i hela världen...

• Gummiankan

Alkoholfri Caihpirinja!!

1st Lime skivad
    Rör socker (brunt socker!! vet inte vad det kallas)
    Ginger Ale
    Is

Skär limen i klyftor och pressa dem med en cahipirinja pinne (eller nått annat som du kan trycka ut saften med) i en drinkshaker tillsammans med socker, massa is och fyll upp men Ginger ale...skaka.. Häll upp på glas och drick med sugrör!! ... Mummmma MUUMMS

• Frannyfine

Jag vet inte om det finns men det hade varit kanon gott med svartvinbärsiste med lime som är riktigt syrlkig och iiiiiskall!

• nyponsoppa

S72:
    Då har du missat is latten på dunking donut´s, den är grymt god!
    Undrar också varför vi inte har D D el IHOP =(

Svar på tråden *Rubriken säger allt.