• teambe

Blue Village/Star Var har ni varit? Resetips på önskas!

Vi planerar en hederlig charterresa med hela familjen och tänkte att Fritidsresors anläggningar brukar folk tycka om. Landet spelar egentligen ingen roll, vi har mest tittat på Kreta och Mallis men är öppna för förslag. Vi tänkte en lugn ort med mycket nära till stranden och bra poolområde för barnen. God mat för oss vuxna är ett klart plus :) Har ni några resetips? Vilka anläggningar har ni besökt?

• Svar på tråden Blue Village/Star Var har ni varit? Resetips på önskas!
  • Dixie

På lördag åker vi till Alcudia, Mallorca med Fritidsresor, kan återkomma när vi kommer hem!
    Där finns en bra och barnvänlig strand, och många av hoteleln ligger precis vid stranden.

• Lilo75
    Jag kan med varmt hjärta och sex ungar i åldrarna 13-3år rekommendera detta..
    Kreta, Rethymnon  Blue Village och Hotell Ibiscuos Garden ****-igt
    Poolområdena är fantastiska...Simpool för vuxna en barnpool med vattenrutchkana, ytterligare en plaskpool samt ytterligare poolområde med vattenfall etc..
    Hotellområdet har även en stor lekpark med gungor och klätterställningar, för att inte tala om bra och god mat samt underhållning för hela familjen varannan kväll.. Att gå ner till havet tar bara knappt 10minuter...Trevlig personal bra service, man kan hyra både vagn, matstol och spjälsäng !!

Vil man ta taxi in till gamla stan så kostar det bara 70kr, om barnen e trötta..Annars är den strandpromenaden helt underbar att gå och mysa på till kvällen.

Vi har varit där 3år i rad *s* Vi vågar inte chansa på att hamna på något sämre och ungarna älskar att vara där!!

Men du....skvallra inte för nån *L*
    Glöm dina bekymmer, imorgon kommer nya..
  • Amliw

Vi åker till Fig tree bay på cypern Blue village Althea beach med fritidsresor i september. Har hört mycket bra om det.

• LindaTosa
    Lilo75 skrev 2008-06-26 21:40:44 följande:
    Jag kan med varmt hjärta och sex ungar i åldrarna 13-3år rekommendera detta..Kreta, Rethymnon  Blue Village och Hotell Ibiscuos Garden ****-igtPoolområdena är fantastiska...Simpool för vuxna en barnpool med vattenrutchkana, ytterligare en plaskpool samt ytterligare poolområde med vattenfall etc..Hotellområdet har även en stor lekpark med gungor och klätterställningar, för att inte tala om bra och god mat samt underhållning för hela familjen varannan kväll.. Att gå ner till havet tar bara knappt 10minuter...Trevlig personal bra service, man kan hyra både vagn, matstol och spjälsäng !!Vil man ta taxi in till gamla stan så kostar det bara 70kr, om barnen e trötta..Annars är den strandpromenaden helt underbar att gå och mysa på till kvällen.Vi har varit där 3år i rad *s* Vi vågar inte chansa på att hamna på något sämre och ungarna älskar att vara där!!Men du....skvallra inte för nån *L*
    Jag håller helt och hållet med! Vi var där två veckor nu i maj och vi kommer att återvända! Vi hade det superbra där! Så även jag rekommenderar Blue Star Hotell Ibiscos Garden i Rethymnon!
    Robbie Williams is The King of Pop!
  • Marija Thomas

Förra året åkte vi till Blue Star Stefan Village (lägenheter) i Agia Marina på Kreta. Hur bra som helst, en stor pool som man kan gå ner i som på en strand så att barnen kan typ sitta o plaska i vattenbrynet (hehehe, hoppas att du förstår vad jag menar låter kanske konstigt ), en lite mindre rund pool och en babypool med tak över - guldvärd eftersom lillan är ett blekskinn precis som pappa...

Minilekplats med gungor, lekstugor osv på gräs, där var även en del träd så att där var skugga över lekgrejorna och föräldrarna kunde ligga o pressa i solen (där fanns så att man kunde ha solstolar precis brevid)!

Restaurang med SUPERGOD mat, vi hade turen att få en lägenhet precis mittemot restaurangen så där kunde vi sitta o mysa på kvällarna när lillan sov på rummet!

Framförallt supertrevlig personal och människor precis överallt!

Kan inte klaga på någon restaurang som vi besökte, lika god mat överallt, trevlig o tillmötesgående personal och de flesta har lite gungor/lekställningar till barnen.

Stranden var fin men vi besökte den inte "på riktigt" då vi föredrog att ha lillan i skuggan i babypoolen...inte så lätt att få en 1-åring att sitta kvar under en parasoll på stranden och leka

Gissa var vi ska åka i år? Till samma ställe såklart MEN nu har tydligen Ving tagit över, men kolla Stefan Village hos Ving...jag längtar!!

• teambe

Härligt med bra tips!! *Längtar*

Svar på tråden Blue Village/Star Var har ni varit? Resetips på önskas!