• Unna

Mobil till barnvagn

Jag har letat efter ett sådant där snöre man fäster på var sida om suffletten till barnvagnen. Verkar som att de flesta är utformade som så att det i varje ände på snöret(gummibandet?) är en enkel plastring med en liten öppning som man enkelt klämmer fast på suffletten.

Hoppas någon förstår och kan ge tips om var man kan köpa en sådan.

Kanske kan man köpa själva snöret med upphängning separat och sedan trä på vad som helst, tex sy egna figurer.

• Svar på tråden Mobil till barnvagn
  • Nikas

Alltså själva mobilerna kan man köpa lite överallt. Gå till ex. in på www.1klass.se och sedan rubriken LEK & AKTIVITET, sen väljer du VAGnLEKSAKER & SPELDOSOR

Sedan så är det så att om dessa plastringar/trekanter inte följer med när du köper din vagnleksak, så säljs de i barnaffärer som Babyland, Babyproffsen med flera.

• Nikas
    Nikas skrev 2008-06-26 10:52:36 följande:
    Alltså själva mobilerna kan man köpa lite överallt. Gå till ex. in på www.1klass.se och sedan rubriken LEK & AKTIVITET, sen väljer du VAGnLEKSAKER & SPELDOSORSedan så är det så att om dessa plastringar/trekanter inte följer med när du köper din vagnleksak, så säljs de i barnaffärer som Babyland, Babyproffsen med flera.
    Såg också att 1klass också säljer de där trianglarna som man skall fästa mobilen i.
  • Unna

Nikas, tack så mycket, ska leta runt på nätet och ska en sväng till babyproffsen idag tänkte jag. Har inte sett dem när jag strosat runt förut. Får väl ta och fråga helt enkelt!

• Unna

Haha! Skulle precis säga att tack vare ditt tips hittade jag fästena! Tack!!

De kommer från Rätt start och kallades "TRIANGELHÅLLARE 2-PACK Fäste för vagnsleksaker" 45 kr kostade det. Exakt vad jag letat efter!

• Nikas

Åh vad bra, trodde du letade allmänt efter barnvagnsleksakerna också :D Men vad bra att du hittade det du sökte.

Dock så tycker jag att om du bara ska handla de där fästena så ta dig till en butik, för även om 1klass inte har fraktavgift så har de fiffigt nog (hmmm NOT) en expeditionsavgift på typ 69 kr eller nåt sånt.

Dock så kan jag iallafall säga att om du ska beställa grejer därifrån så är de förbaskat snabba. Beställde täcke/kudde/Dr Browns nappflaska någon dag i helgen, 2 dagar efter hämtade jag ut mitt pkt.

• Unna

Ja, jag tänkte handla direkt i butik, det är ju en annan sak om man ska beställa många saker.
    Men tack, nu vet jag vad det är jag letar efter...!

• ElAlAd

Ingeborg design gör jätte fina och där sitter de små filurerna bara på ett resårsnöre och i varje ända är det fastknutet en klämma (som en pappersklämma som man kan köpa i vilken bokhandel som helst). Titta på likasom.com där säljer de hennes saker, har fått infobrev från dem att det kommit in nya i fina sommarfärger.

Svar på tråden Mobil till barnvagn