• Swompi

vart ska jag skicka mordeskapsintyget???!

ah ni ser ju frågan :P

• Svar på tråden vart ska jag skicka mordeskapsintyget???!
  • Sencha

Till inläsningscentralen i Östersund.

Son född 2004; BF 11 juli
  • pajas01

jag lämnade in min hos försäkringskassan de gick kalas =)

• Killarna Larsson

Du kan väl lämna in den till din försäkringskassa i din kommun

Världens stoltaste morsa ! ! !
  • Leo och Elliots Mamma

Du kan som sagt lämna in den på närmaste försäkringskassa kontor så stämplar de pappret och skickar sen själva upp det till sin inläsningscentral. Kan vara bra att veta att om man lämnar in papprerna på "kontoret" så kan det ta längre tid då de faktiskt skickar upp alla inkomna papper till sin inläsningscentral, helt galet tycker jag...

• Jerseygirl

Vilken olycklig tangentbordsmiss i rubriken, menar inte att vara språkpolis men visst är det lustigt vilken skillnad två små bokstäver gör...

Angående pappret skickade jag in mitt jättesent till inläsningscentralen men har fått svar så allt verkar vara OK. Lika bra att skicka det själv så det inte blir liggande i nån hög och samlar damm.

• Tiiah

Är det någon vet hur lång tid efter det att man skickat in alla intyg (moderskapsintyg, arbetsgivartyg mm) som man får hem en anmälan som man sedan skickar in till FK?

Det var ett tag sedan jag skickade in mina intyg nu, och någon anmälan har fortfarande inte dykt upp med posten. Loggar in på deras hemsida varje dag ungefär med min e-leg, men det står att inga inkomna ärenden är registrerade...Fundersam

• Leo och Elliots Mamma
    Tiiah skrev 2008-06-26 10:55:10 följande:
    Är det någon vet hur lång tid efter det att man skickat in alla intyg (moderskapsintyg, arbetsgivartyg mm) som man får hem en anmälan som man sedan skickar in till FK? Det var ett tag sedan jag skickade in mina intyg nu, och någon anmälan har fortfarande inte dykt upp med posten. Loggar in på deras hemsida varje dag ungefär med min e-leg, men det står att inga inkomna ärenden är registrerade...
    Jag skulle absolut ringa och höra efter.
  • Tiiah
    Leo och Elliots Mamma skrev 2008-06-26 10:59:47 följande:
    Jag skulle absolut ringa och höra efter.
    Hehe sagt och gjort. Jag var tydligen lite väl ivrig, de hade fått in papper men har en handläggningstid på ca 30 dgr ...men pga mitt samtal skulle hon skynda på lite
  • Leo och Elliots Mamma
    Tiiah skrev 2008-06-26 11:48:24 följande:
    Hehe sagt och gjort. Jag var tydligen lite väl ivrig, de hade fått in papper men har en handläggningstid på ca 30 dgr ...men pga mitt samtal skulle hon skynda på lite
    Det var ju bra
Svar på tråden vart ska jag skicka mordeskapsintyget???!