• Mindras mamma

Måste man smörja och sätta ströbröd i en sån där silicon-bakform?

• Svar på tråden Måste man smörja och sätta ströbröd i en sån där silicon-bakform?
  • Lisa79

Själva "grejen" med silikonformen är att man inte behöver det. Bara att hälla i smeten direkt i formen och grädda

• annicavillhabeis

Jo..man måste det.. Det ska ju inte behövas, men när jag gjorde utan så hade jag en sockerkaka å typ 3000 delar.. den lossnade inte alls..

• Snowy

Jag brukar smörja min med olivolja!

• Edah

Min silicon form från tupperware skall man skölja med kallt vatten innan man häller i smeten.

Jag använder bara min till "snabba kladdkakan i micron" som tar 6 minuter och är jättegod!

Hur blir t.ex. en sockerkaka? Tänker mig att den är godare om man har en form som man smörjer och bröar? Ngra erfarenheter?

• Mint
    Snowy skrev 2008-06-27 22:43:58 följande:
    Jag brukar smörja min med olivolja!
    Blir det inte konstig smak då? Varför tar du olivolja och inte t ex rapsolja?
  • Snowy

Jag gillar olivolja, och den smakar inte... Tänker att det finns digestivekex som e bakade på olivolja.
    Man kan ju självklart använda vilken olja man vill. Men det går av bara farten att använda oliv för mig.

Svar på tråden Måste man smörja och sätta ströbröd i en sån där silicon-bakform?