• m00nfl0wer

Sola solarium. Info, tack.

Jag har aldrig solat solarium och jag tänkte prova i morgon. Finns ett drop-in här i byn.

Ja, jag vet.. har hört att det inte är bra att sola solarium.

Men jag undrar, är det något man ska ha med? Kan man sola naken? Bara string? Bikini? Vad är bäst? Haha. Ska man blunda eller finns det något man kan sätta för ögonen? Hur gör man? Haha.

• Svar på tråden Sola solarium. Info, tack.
  • Hera78

Hihi, du kan sola hur du vill, många solar nakna, andra med string och andra med bikini, beror på ifall du vill ha ränder eller inte.

Du ska absolut blunda, men alla soliarier brukar ha små plastkupor som man lägger över ögonen så att de inte skadas av det ultravioletta ljuset.

Vissa solarier har dusch i rummen så isåfall ska du ha med duschgrejer. Jag duschar alltid hemma och brukar därför inte ha med mig någonting alls när jag går och solar

• MinnY

jag har jobbat i ett drop-in solarie här i stan.

tänk på att alltid torka av solariet innan du lägger dej, man ska ju göra det efter man solat men många slarvar med det och det är inte jätte trevligt att ligga i någon annans svett.

jag brukar aldrig använda dom där ögonskydden men det är ju bra om man gör det, men jag vill inte ha vita ränder runt ögonen.

tänk på att inte ligga för länge första gången. max 15 minuter. så man inte bränner sej. sen kan du öka med 5 minuter varje gång.

.?:*¨¨*:?..?: *¨¨*:?..?:*¨¨*:?.MaHoo.?:*¨¨*:?..?: *¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • m00nfl0wer

Tack för ditt svar! Det hjälper jätte mycket.

Då tror jag nog att jag solar naken eller med string så att jag inte får några ränder. Bleh för ränder, haha.

Ok, jag duschar nog hemma. Karln får sitta utanför med dottern medans jag solar.

Eftersom att jag aldrig solat solarium förut. Hur länge ska jag då sola? 10-15min?

Hera78 skrev 2008-06-26 12:09:21 följande:
    Hihi, du kan sola hur du vill, många solar nakna, andra med string och andra med bikini, beror på ifall du vill ha ränder eller inte. Du ska absolut blunda, men alla soliarier brukar ha små plastkupor som man lägger över ögonen så att de inte skadas av det ultravioletta ljuset. Vissa solarier har dusch i rummen så isåfall ska du ha med duschgrejer. Jag duschar alltid hemma och brukar därför inte ha med mig någonting alls när jag går och solar
  • Hera78

10-15 minuter blir lagom, du kan öka på tiden senare. Dagens solarier är så bra så 20 minuter numera är det vanligaste, förut var det 30 och t.o.m 40 minuter.

Och som MinnY skrev, torka alltid av solariet innan och efter du solar, många slarvar med det tyvärr.

• m00nfl0wer

Ok, det är sant. Inte trevligt. Finns det något att torka av med där?

Ok. Då ligger jag nog i 10min. Ska sola nästa vecka också tänkte jag, fin till semestern vecka 30 (Mallorca) Ligger nog och blundar.. tänkte just på det med ränder runt ögonen, kan ju inte vara fint. Haha.

Har ljusa ränder på ryggen och axlarna efter axelbanden, bleh.

MinnY skrev 2008-06-26 12:17:56 följande:
    jag har jobbat i ett drop-in solarie här i stan. tänk på att alltid torka av solariet innan du lägger dej, man ska ju göra det efter man solat men många slarvar med det och det är inte jätte trevligt att ligga i någon annans svett.jag brukar aldrig använda dom där ögonskydden men det är ju bra om man gör det, men jag vill inte ha vita ränder runt ögonen. tänk på att inte ligga för länge första gången. max 15 minuter. så man inte bränner sej. sen kan du öka med 5 minuter varje gång.
  • m00nfl0wer

Tack så jättemycket för era svar! Nu blev jag lite klokare.

• Hera78

Jag har aldrig fått ränder runt ögonen av de där plastgrejerna, använder dem 4 gånger av 6 kanske, kanske de är mindre där jag solar?

Svar på tråden Sola solarium. Info, tack.