• jmz

Bästa solskydd för barn?

Hej reser till kreta på lördag nästa vecka med min fyraåriga son och håller på o planerar packlistan

Vilket är bästa solskyddet för små barn jag vill att han ska ha 30 tror jag. Just nu i sverige har han 20 apotekets bamsesolkräm men den är så himla svårutsmetad jag vill ha ngn som glider lättare och sen att det ska vara fysikaliskt filter, kemiskt är ju farligt för småbarn.
    Tips?
    Niveas gröna sprayflaska kanske eller ambre solaire från apoteket också spray...

• Svar på tråden Bästa solskydd för barn?
  • Dixie

Vi har bamses solkräm - att den är svår att smörja in är väl meningen eftersom det ska ligga som en hinna utanpå. Jag har även köpte Niveas sprayflaska, men är osäker på om den har fysikaliskt filter.

• FrökenBokmal

Bamses solkräm som vi har köpt fick sedan kritik från ett test... tror att det var i DN. Undrar om det var Garniers kräm som fick bäst i test?

• klemenza

Ambre Solaire från Garnier (kids very high 50+) fick bäst i test. Säkert samma test som DN beskrev men jag läste i GP. Tror iofs inte att skillnaderna var så stora men Garniers var dessutom billigast (eller i alla fall bland de billigaste)

• Jessa79

Köp en soldress istället så slipper du hålla på att kladda med solkrämer lika mycket. De finns på Apoteket, Polarn o Pyret eller nätet m fl.

Svar på tråden Bästa solskydd för barn?