Beccabecca skrev 2008-06-26 16:23:32 följande:
Vi får en liten i augusti då sonen är 1,5 år. Vi har köpte en Phil & Teds. Det fungerar superbra som sulky nu när sonen är ensam, sen blir den syskonvagn och så sulky igen när stora pojken inte vill åka vagn längre. Vi har inte plats för en bred dubbelvagn och han känns ännu för liten att bara stå på ståbräda. En lösning för dig kanske kan vara att ha en enkel sittvagn med fullt liggläge och ståbräda. Då kan lillen ligga i liggläget och den stora åka ståbräda så länge hon orkar. Om den stora vill sitta i vagnen så tar du lillen i bärsele eller sjal.
Ja, den lösningen hade varit bra (vagnen vi har hade funkat isf), om jag bara hade känt att det var okej att ha lill*n åt "fel" håll.....jag vill ha en rejäl liggdel vänd mot mig....så är det bara....vet att det inte spelar nån roll för alla, men jag vill ha det så.....
Men det finns ju andra alternativ då....bl a så finns det bra babyskydd där bebisen ligger väldigt mycket ner, inte halvsitter, och dessa kan man ju klicka i i en vagn som utan babyskyddet funkar som sittvagn.
Finns det nån slags "sitt-dyna"/stol man kan sätta på nån sorts vagn, som storasyster kan sitta på när hon vill? Har för mig nån sagt det......?