• Jen83

Torsk - vilket mineralvatten?

Fick rådet på BVC att pensla lite mineralvatten i munnen på min lilla.
    Vet att det är viktigt att vattnet innehåller natriumbikarbonat och att just Vichyvatten är ett av de vatten där det finns i.
    Men har nuletat som en tok efter det, men det verkar inte finnas nånstans!
    Finns det något annat vattenmärke som innehåller detta oxå? Vad använde ni?
    Har surfat runt lite men verkar inte bli så mkt smartare av det

• Svar på tråden Torsk - vilket mineralvatten?
  • H A P P Y F E E T
    Jen83 skrev 2008-06-26 13:18:47 följande:
    Fick rådet på BVC att pensla lite mineralvatten i munnen på min lilla.Vet att det är viktigt att vattnet innehåller natriumbikarbonat och att just Vichyvatten är ett av de vatten där det finns i.Men har nuletat som en tok efter det, men det verkar inte finnas nånstans!Finns det något annat vattenmärke som innehåller detta oxå? Vad använde ni?Har surfat runt lite men verkar inte bli så mkt smartare av det
    Använde LOKA funkade lika fint! Gick bort på någon vecka!
  • Smilla75

Det är enbart den med brun etikett som funkar och den säljs knappt någonstans. Bättre bland själv med bikarbonat.

• H A P P Y F E E T
    Smilla75 skrev 2008-06-26 13:27:26 följande:
    Det är enbart den med brun etikett som funkar och den säljs knappt någonstans. Bättre bland själv med bikarbonat.
    Inom vården använder vi även LOKA och Ramlösa och det fungerar fint det också!
  • Jen83

Hur mkt blandar du i då?

Smilla75 skrev 2008-06-26 13:27:26 följande:
  • Jen83

Ah, toppen! Tackar!

Smilla75 skrev 2008-06-26 13:52:04 följande:
    1 krm per dl vatten.
  • gutestjej

Bikarbonat och vatten funkar allra bäst.
    För min lilla tjej så gick det bort på två dagar och då baddade jag med en trasa 2-3 gånger per dag.

• myskulan

Pripps´s Water VICHY med brun etikett finns endast (vad jag hittat) på glasflaska...
    Vi penslade och grejjade jättelänge men torsken försvann aldrig helt, fick sedan medicin mot det men gick ändå inte bort. Nu när vi slutat och hon blivit lite större verkar det bli bättre av sig själv.
    Vill inte avskräcka men det verkar vara olika hur vatten och dyl funkar på olika barn...

Svar på tråden Torsk - vilket mineralvatten?