• Sofiia81

Massage & Amning!?

Jag har en fråga...

Det är så att jag har fick ett presentkort på massage i 25-års present. Har inte kunnat utnyttja det när jag var gravid (fick ej gå på massage då), men det går ut i augusti så jag måste använda det nu...
    Jag har hört att man inte ska gå på massage när man ammar. Stämmer detta?? (pga att det utsöndras "gifter" i kroppen)

Men om jag isåfall pumpar ut mjölk innan som min pojke kan få timmarna efter jag varit på massage, är det ok då? (han är 4 månader).
    När kan jag såfall amma igen?

Många frågor... men hoppas att någon vet och har lust att svara! Ska på massagen imorrn....

• Svar på tråden Massage & Amning!?
  • Sofiia81

Åååh, snälla!!! Är det ingen som vet???

• Suneboll

Ähhhh...varför skulle det göra det...verkar som om de som masserar har en övertro på vad deras massage kan leda till.

Jag hade gått på massagen...nu kan du förhoppningsvis ligga på mage, kan ju vara obehagligt i början när tuttarna är hårda.

Jag hade definitivt inte klöddat med oumpning etc..massgae ger ju inte mer cirkulation el utsöndring än träning, dessutom är det naturligt.

Gå dit o njut istället :0)

• Pasadena

Nä har jag aldrig hört! Jag har varit på massage minst 3 ggr under tiden jag ammade. De sa ingenting om det heller.

• Suneboll

Jag går massor på massage både i vanliga fall och under graviditet/amning.
    Brukar gå på thaimassage o de säger att det är kotym i thailand att gå mkt på massage under graviditet o amning

• Sofiia81

Tack för era svar!
    Det verkar ju inte vara nån fara... Det jobbiga är när man hör olika överallt.. vilket man ska tro på.

Nu ska jag iväg på massagen.... och njuuuta! ;)

• Finesse

min sambo är utbildad massageterapeut och han säger att det är ingen fara alls att massera gravida.. så varför skulle det vara det om man ammar??

anledning varför vissa inte vill massera gravida före v. 12 är för att missfallsrisken är högre då och om dom masserar en som sedan får missfall kan dom skylla på massören.. kan tänka mig att i USA kan man nog bli stämd då.. så många massörer brukar isf massera efter v.12.. å vissa vill nog inte göra det alls bara för att det går så mkt rykten..

Svar på tråden Massage & Amning!?