• Flutterby

Börja med kontaktlinser igen,tar det lång tid att vänja sig?

Jag vill börja använda linser igen, det var ca sju år se'n sist. Tar det lång tid att vänja sig? Kommer ihåg när jag testade första gången, det kändes ju som om man hade tegelstenar i ögonen!

• Svar på tråden Börja med kontaktlinser igen,tar det lång tid att vänja sig?
  • Enya73

det har hänt mkt på 7 år och tycker definitivt att du ska försöka igen. Själv har jag haft linser i något år. Älskar mina glasögon också och tycker det är roligt att variera.

• Flutterby
    Enya73 skrev 2008-06-26 15:23:12 följande:
    det har hänt mkt på 7 år och tycker definitivt att du ska försöka igen. Själv har jag haft linser i något år. Älskar mina glasögon också och tycker det är roligt att variera.
    Ja, det skulle vara så skönt! Tror du att man måste träna upp ögonen igen, eller kommer det att gå lättare nu än första gången?
  • Micke Geting

Jag kör med 1-dags linser och dom är så tunna att man inte känner ett dugg att man har dom i.

• Flutterby

Micke Geting skrev 2008-06-26 15:32:59 följande:

Jag kör med 1-dags linser och dom är så tunna att man inte känner ett dugg att man har dom i.
    Ja, sådana hade jag senast. Nu har min syn dessutom blivit bättre och mitt brytningsfel har försvunnit, så det borde bli ännu bättre resultat tycker jag!
    Är så trött på glasögonen som sitter i vägen, skaver och blir kastade i golvet av sonen.
  • Enya73

Det blir säkert bättre! Det finns många olika varianter och har du inget brytningsfel så är det toppen.
    Jag har astigmatism (brytningsfel) och ibland så flyttar linsen på sig lite och det blir lite suddigt ett tag.

• Flutterby

Nu sitter jag här med första provparet linser på mig! Det känns underbart skönt! Jag satte i dem själv på första försöket och styrkan blev också rätt med en gång. Optikern sa att mina ögon är som gjorda för linser och att han önskade att de passade lika bra på alla! Vilket önskeresultat!

Jag har lite brytningsfel, men inte så mycket att det ska spela någon roll och jag behöver inga speciallinser.

Svar på tråden Börja med kontaktlinser igen,tar det lång tid att vänja sig?