• myskulan

När var inte babygymmet roligt längre?

Har en 4 månaders tjej som tycker jättemycket om att ligga i babygymmet. Har fått låna ett och funderar på att köpa ett eget. Men hur länge tycker de att det är roligt att ligga där? Kan tänka mig att när hon blir större och kryper inte längre vill ligga där?

Hur gammal var er bebis när han/hon slutade "gymma"?

• Svar på tråden När var inte babygymmet roligt längre?
  • TheStar

Beror väl på vilken typ av gym du köper. Vi hade ett med hård båge som han gärna satt bredvid och lekte med grejorna på. Hängde med av och till ända upp till ett år. Precis när man tänkte plocka bort det så lekte han med det igen...

• myskulan

Hot Mama211 skrev 2008-06-26 15:59:14 följande:

när gåstolen kom
    De va ju också ett svar... När kom då gåstolen? När babygmmet försavnn eller...
  • myskulan
    TheStar skrev 2008-06-26 16:05:39 följande:
    Beror väl på vilken typ av gym du köper. Vi hade ett med hård båge som han gärna satt bredvid och lekte med grejorna på. Hängde med av och till ända upp till ett år. Precis när man tänkte plocka bort det så lekte han med det igen...
    Gick bågarna att ta bort och användas separat?
  • Nea75

min noah har nyligen tröttnat på gymmet och blir på lördag 6 mån.. så som tur hade vi lånat ett.. Han kryper inte ännu men e skitförbannad och drar sig fram på magen :)

• Jo  anna

Min son slutade tycka om det när han kunde vända sej, typ fyra månader. Då ville han ligga på mage och titta istället.

• o0Mia0o

vid sex månader- nu vill hon sitta upp och plocka saker från golvet i stället

• Minxy

Leo har aldrig gillat babygymmet särskilt mycket. Från början var det väl liiite intressant, men nu (4 månader) så skriker han bara när man lägger honom där, så det har vi slutat med.

Leo kom till oss 16/2
  • gormisen

Vid 6 månader började intresset svalna, sen när han började krypa på riktigt(7 månader) tappade han det helt. Jag tror inte att jag hade köpt ett om bäbisen är 4 månader...

• HannaElectra

när min kille var 4½ månad bara han rullade på kanterna i babygymmet...så fastnade han och blev arg!
    så nu har han (5mån)en stor hage me filt/täcken och kuddar så han får rulla fritt bland sina leksaker=) passar oss bättre nu!

• myskulan

Tack för svaren. Blir nog inget babygym (denna gång iaf). Vi får köra på det lånade. Funderar däremot på att skaffa en kraftig typ filt/täcke för lek på golvet.

• HannaElectra
    myskulan skrev 2008-06-26 23:31:21 följande:
    Tack för svaren. Blir nog inget babygym (denna gång iaf). Vi får köra på det lånade. Funderar däremot på att skaffa en kraftig typ filt/täcke för lek på golvet.
    det låter najs!! gör du så!! blir säkert bra!!
  • saris

Vår har bara gillat den mellan 3 och 4 mån. Nu är det matstolen som gäller.

• mapo51

Vi har ett löst (alltså som inte sitter på någon filt) och det är tydligen kul även nu när sonen sitter. Då når han allting mycket bättre om man sätter det framför honom.

Tips på lekfilt är att ta ett gammalt täcke och sy ett överdrag (eller om det är fint, behålla det som det är) och använda det.
    Det man ska tänka på om man syr ett överdrag är att sy fast överdraget i täckte på några ställen så att det inte åker runt innuti.
    Min mamma gjorde ett sånt och vi har det antingen dubbelvikt (blir jättemjukt) eller enkelt (blir jättestort). När han var riktigt liten så hade vi det vikt på 4 så det blev som en puff och där sov han gott många gånger.

• FrökenBokmal

Vi 5 månader var det inte kul längre. Då var det roligast att vara på mage och att greja med leksaker helst inte på någon matta/filt! På trägolk kan man nämligen snurra lätt

• Sara1977

Min son är nu 6,5 mån och det var ett tag sedan han gillade att leka med babygym....nu vill han sitta på golvet och plocka upp leksaker...så säg upp till ca 5 mån kanske

Svar på tråden När var inte babygymmet roligt längre?