• Cissi o Nattis

Någon som har en stor billy bokhylla (ikea) med "hörn"?

Vi ska köpa en stor billybokhylla med "hörn" en sån här:

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S69842428

vi har tänkt att bygga ihop den med "stommar" som vi själva vill ha den, men hittar ingen hörnhylla bland "stommar", ska det finnas?? eller ska man sätta en rak 40cm hylla på snedden för att få det att se ut som på bilden?
    Hur har ni andra som har en sån hylla gjort??

• Svar på tråden Någon som har en stor billy bokhylla (ikea) med "hörn"?
  • ellam71

Det har iaf funnits hörndel för det har vi! Vore konstigt om de tagit bort det... leta mer..

• franzjager

tyvärr så har de tagit bort hörnskåpet från sortimentet.
    hann köpa 1 innan de tog bort den

• Zeraphia

Som jag förstått det finns det flera olika vanliga hyllor och sedan en hörnversion som man sätter in i mitten. Jag har inte sett någon stomme utan man sätter helt enkelt ihop de olika bokhyllorna i den kombination man vill ha.

Själv har jag tre billy i björk som står mot en vägg med två bennopelare i mitten. Det har varit jättebra, men nu ska jag byta ut dem

• ellam71
    franzjager skrev 2008-06-26 15:50:21 följande:
    tyvärr så har de tagit bort hörnskåpet från sortimentet.hann köpa 1 innan de tog bort den
    Men vad konstigt! Man kan ju fortfarande köpa en kombination med hörndel... då borde man få köpa bara hörn oxå.....
  • Cissi o Nattis

Vad tråkigt att dom tagit bort hörndelen men det kanske fungerar om man sätter en 40cm rak hylla på snedden i hörnet..

• Lena

Det finns inga hörnhyllor längre man sätter en vanlig 40-hylla snett i mitten för att få hörneffekten.
    Har det själv, mamma har hörnvarianten. TYcker att vår variant är snyggare och lättare att placera saker i.

Svar på tråden Någon som har en stor billy bokhylla (ikea) med "hörn"?