• BejbyBoo

Huskur för nästäppa??

Sitter här med förkylningen från... ja, jag vet inte vad. Näsan är heltäppt och huvudet känns tungt. Jag orkar inte masa mig iväg till apoteket så jag tänkte att det finns säkert gott om huskurer här på FL som jag kan prova!

Så överös mig med de bästa botemedlen mot nästäppan!!

Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • Svar på tråden Huskur för nästäppa??
  • deJour

Kan man inte koka upp lite vatten med salt i och droppa i näsan? Har för mig att detta ska vara "naturliga" näsdroppar?

Sedan kan du väl försöka ånga näsan!

• mrs Elliott

Jag brukar ta en het j-ä bastu.Och en jävel på det.

• BejbyBoo
    Svar på #2

Jo, det ska väl det. Men hur mycket vatten/salt ska man ha? Alltså, är det t.ex. 1msk salt i 1 dl vatten, eller hur är proportionerna?

Funderade på ett ångbad också, men ska man inte gärna ha lite eucalyptus eller nåt i då? Eller funkar det kanske bra med bara hett vatten?

• BejbyBoo
    Svar på #3
    Med tanke på att jag bor i hyreshus och är gravid så funkar dessvärre inget av tipsen...
  • meic

så brukar jag göra... men bara vatten eller göra med nått te bara.
    eller om jag är riktigt lat så ställer jag mig bara i en skållhet dusch

BejbyBoo skrev 2008-06-26 17:47:21 följande:
    Svar på #2Jo, det ska väl det. Men hur mycket vatten/salt ska man ha? Alltså, är det t.ex. 1msk salt i 1 dl vatten, eller hur är proportionerna?Funderade på ett ångbad också, men ska man inte gärna ha lite eucalyptus eller nåt i då? Eller funkar det kanske bra med bara hett vatten?
  • deJour

Koka upp en liter vatten och när vattnet kokat upp lägger du i 1msk salt! du låter allt svalna och sedan använder du det som vanliga näsdroppar! förvara i kylskåp!

ska du ånga näsan och har någon eterisk olja hemma är det jättebra och du har i 2-3 droppar!

• BejbyBoo

Tack tjejer! Ska genast koka lite vatten!

Svar på tråden Huskur för nästäppa??