Jag gick hastigt ner i vikt för 2½ år sedan ungefär och fick då näringsdrycker. De var hemska, även de godaste. Dricker man bara en smak, varje dag i ett halvår, så tröttnar man oavsett hur god den är.
För mig funkade mjölkiga bäst, de klara har oftast en besk och sträv eftersmak och de är så tjocka att konsistensen är obehaglig. De mjölkiga har inte lika hemsk eftersmak.
Eftersom jag har en muskelsjukdom blev jag väldigt sjuk ett tag och maten och vikten bara rasade. Därför fick jag inopererat en knapp i magen, efter att ha testat allt vad näringstillskott heter.
Om inte näringsdryckerna funkar finns det alternativ. Dels finns det pulver man blandar i maten som inte smakar någonting (jag VET att de inte smakar, mamma lurade i mig det i maten några gånger
) såsom Calogen och Maxijul. Det finns också en klar vätska som bara smakar socker som man har i saft (eller vad man nu dricker. Det hade jag inga som helst problem att få i mig, även om jag är oehört kräsen. Det heter Nutrical. Det funkar bäst i lightsafter eller safter med lite socker i, det smakar alldeles för sött och sliskigt annars.
Det finns också en annan typ av näringsdryck som min kompis älskar. Det heter Scandishake och är ett slags pulver man blandar i mjölk så att det blir som milkshake. Det är inte min favorit, men jag vet att det är omtyckt.
Hoppas detta kunde vara till någon hjälp. Jag kan säkert komma på fler produkter om det behövs. Hör av dig om det är någonting.