• cissi24

veta om en bil är stulen

Mina föräldrar hade en misstänksam bil som körde vid deras hus för några dagar sen.

De tog reg på bilen har kollat upp vad den hör hemma.
    Men jag undrar om det finns någonstans man kan få reda på om en bil är stulen??

För denna bilen hörde hemma i stockholm o mina föräldrar bor långt ner i skåne. Så det känna lite lustigt.

• Svar på tråden veta om en bil är stulen
  • Smulan 80

Borde kunna ringa polisen och fråga om de fått anmälan om bilen med det regnr är stulen. Är den stulen och det är anmält så borde det vara dit det är anmält.
    Är den stulen och de ej anmält det så vette katten hur man gör.

• Snorkis

Hur beter sin en misstänksam bil??

• jezzzzzika

Om man skickar reg nr i ett sms till de där telefonnummret där man får fram vem som äger bilen så står de om den är stulen. Kommer inte ihåg nummret just nu men kan ordna det om du vill??!!

*Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
  • norgesessan

undrar också vad som var mistänksamt...någon från stockholm som forsökte hitta rätt i skåne?

Emil 03 och Jonathan 05
  • cissi24

Har ringt till polisen o den var inte stulen.

• Zimlis

Om man skickar ett sms med bilens regnummer till 71456 (vägverkets sms-tjänst) så får man reda på om fordonet är efterlyst

• cissi24

De körde runt förbi flera gånger + att de var ute o på vägen o gick. När min mamma gick ut så körde de.

• cissi24

skickade sms innan jag ringde, visste inte att det kom med där om den var efterlyst

• Zimlis

Utdrag från vägverket:

"Fakta sms-tjänsten "Vem äger fordonet?"

Genom att skicka ett sms med ett fordons registreringsnummer till nummer 71456 får du snabbt fordonsuppgifter ur vägtrafikregistret. Informationen kommer i ett svars-sms inom några sekunder. Du får information om fordonets fabrikat, färg, fordonskategori, om fordonet är ett leasingfordon eller omfattas av kreditköp, om fordonet är efterlyst samt namn och bostadsort på fordonets ägare."

• skorpiona
    cissi24 skrev 2008-06-26 19:01:09 följande:
    De körde runt förbi flera gånger + att de var ute o på vägen o gick. När min mamma gick ut så körde de.
    Kanske intresserade av att flytta till området eller liknande?? Då vill man ju gärna se sig om!
  • cissi24

Mina föräldrar bor på landet. Så det finns inga hus att köpa där.

• skorpiona
    cissi24 skrev 2008-06-26 19:05:37 följande:
    Mina föräldrar bor på landet. Så det finns inga hus att köpa där.
    Ja, nåt var de väl nyfikna på iaf...
  • cissi24

Säkerligen. Polisen att kommer de igen så ska de ringa polisen för då kör de ut o kollar.

Svar på tråden veta om en bil är stulen