• Anonym (AJ!)

Hur känns muskelbristning?

Spelade volleyboll innan idag och vid nåt tillfälle när jag hoppade uppåt å sträckte mig smällde det nästan till i ryggen och gjorde så in i hel*ete ont! Kan knappt röra mig nu, gör ont bara jag andas. Gör ont oavsett om jag sitter, ligger, står, går. Mina kompisar trodde det var en muskelbristning i nån muskel i ryggen. Är det lönt att gå till doktorn? Kan läkaren göra nåt? Jag ska jobba fr.o.m imorgon och 5 dgágar framåt å kan för mitt liv inte förstå hur det ska gå till. Jobbar inom vård å kan som sagt knappt röra mig. Kan man bli sjukskriven för detta?

• Svar på tråden Hur känns muskelbristning?
  • Anonym

doktorn gör inte mer än att skriva ut smärtstillande,därimot kan du gå till en jourhavande naprapat så kan han ge första hjälpen kanske...
    fast det kanske redan är försent för det...
    hmm jag vet inte
    ring en tycker jag

• Anonym (AJ!)

Kan läkaren se om det är en muskelbristning? Kan han sjukskriva mig för det? Mitt jobb kräver sjukintyg från första dagen så det skulle vara himla bra om dom kunde det. För jag kan verkligen inte röra mig.

• Anonym (AJ!)

Naprapat är kanske för sent, jag vet inte. Detta hände i förmiddags.

• Anonym

vet inte med full säker het om läkaren kan fastställa det , dom är inte så himla bra på mjukdelsskador.
    spec inte om du tänkt gå till tex vc där e det ju allmänläkare som jobbar med inrikting på folksjukdomar o liknande..
    muskelbristning är ju ingen sjukdom.
    tänk nackspärr, det kan man bli sjukskriven för, så gå till vc för att få sjukskrivning, men du får nog inte så mycket hjälp förutom smärtstillande o muskelavslappnande

• Anonym (AJ!)

Jag behöver bli sjukskriven, men mest av allt behöver jag nåt som tar bort det onda. För fy tusan vad ont det gör. Vill inte andas!
    Det syns dock ingenting på ryggen (bad sambon kolla)Men något är iaf galet fel.
    Om jag inte vänder mig till VC, vart ska jag då vända mig?

• Anonym

vänd dej först till vc för att få din sjukskrivning
    och be läakeren titta, är du SÄKER på att det är en musklebristning och inget annat?
    om läkaren oxå tror att det är en muskelbristning får du piller mot smärtan och muskelavslappnande.
    har inte smärtan lättat ngt det minsta på en vecka tycker jag du ska söka vidare för hjälp hos naprapat lr liknande.
    en myuskelbristning i ryggen kan även ge följd"smärtor""skador" då man börjar belasta kroppen "fel" för att undvika smärtan.
    viktigt är att du försöker bibehålla så mycket rörlighet du kan men då såklart under smärt nivå för att undvika att bli stel

Svar på tråden Hur känns muskelbristning?